جشنواره ملی نوغلامان حسینی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود 


جشنواره ملی نوغلامان حسینی در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود 

یاسوج- ایرنا- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: نخستین جشنواره ملی نوغلامان حسینی به زودی و همزمان با سراسر کشور در مدارس 13 شهرستان و منطقه آموزشی این استان برگزار می شود. 

سید بهاءالدین ملک حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هدف از برگزاری این جشنواره ملی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان استان در زمینه مداحی است.

وی افزود: دانش آموزان پسر مقاطع تحصیلی متوسطه اول و دوم ساکن شهرها و روستاهای کهگیلویه و بویراحمد می توانند در این جشنواره ملی شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: دانش آموزان برتر این جشنواره ملی در شهرستان ‌ها و مناطق آموزشی استان انتخاب و به دبیرخانه کشوری معرفی می ‌شوند.

ملک حسینی عنوان کرد: علاوه بر این جشنواره ملی ۲ طرح ملی یاریگران زندگی و نماز نیز به عنوان طرح‌ های مهم در زمینه پیشگیری از گسترش انواع آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی بین دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد تا پایان سال تحصیلی جاری در استان اجرا می شود.

وی ابراز داشت: پس از ارزیابی فعالیت های حوزه پرورشی مدارس کهگیلویه و بویراحمد در یک سال گذشته شهرستان های گچساران، بویراحمد و کهگیلویه به ترتیب رتبه ‌های اول تا سوم را کسب کردند.

تعداد دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم ۱۶۶ هزار و ۸۹۵ نفر است که ۵۲ درصد آنها پسر، ۴۸ درصد دختر، ۶۶ درصد ساکن شهرها و ۳۴ درصد نیز ساکن روستاها هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی