طرح زیپ لاین دزفول با رعایت شرایط سازمان آب و برق قابل اجرا است


طرح زیپ لاین دزفول با رعایت شرایط سازمان آب و برق قابل اجرا است

دزفول- ایرنا- مدیر امور آب شمالغرب خوزستان با اشاره به حواشی ایجاد شده پیرامون طرح زیپ لاین شهرداری دزفول گفت: این طرح با رعایت شرایط سازمان آب و برق خوزستان قابل اجرا است.

کیسان روئینیان چهارشنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: چند ماه قبل نشستی برای تعیین تکلیف طرح زیپ لاین شهرداری دزفول برگزار شد و سازمان آب و برق خوزستان موافقت اولیه خود را برای اجرای طرح ابلاغ کرد.

وی با بیان اینکه بخشی از شرایط و ضوابط ابلاغ شده به شهرداری برای طرح زیپ لاین اجرا نشدند، افزود: با توجه به رعایت نشدن برخی معیارهای در نظر گرفته شده از دادستان عمومی و انقلاب دزفول خواستیم شهرداری را ملزم به رعایت آنها کند.
مدیر امور آب شمال غرب خوزستان اظهارداشت: در بازدید اخیر از این طرح اعلام شد مشکلی برای کاربری زیپ لاین و اجرای این طرح وجود ندارد البته باید اصلاحاتی در آن صورت گیرد.
به گزارش ایرنا، این زیپ لاین بر روی رودخانه دز از کوی حافظ به سمت پارک ساحلی در حال ساخت است؛ فعالان میراث فرهنگی و دوستداران محیط زیست بنا به دلایلی نظیر احداث طرح در محل قنات‌های تاریخی و قرار گرفتن در حریم رودخانه دز این طرح را مورد انتقاد قرار دادند.

اخیرا مسوول حریم بانی سازمان آب و برق خوزستان در اظهاراتی اعلام کرده بود مقدمات و هماهنگی لازم برای توقف ساخت و تخریب سازه مذکور با امور آب شمال غرب خوزستان انجام شده است.

انتظار می‌رود اظهارات مسوولان در زمینه طرح‌های عمرانی سنجیده‌تر و براساس آخرین بررسی‌های کارشناسی باشد تا باعث ایجاد حساسیت در بین شهروندان نشود.

شهرستان دزفول با جاذبه های گردشگری فراوان تا پیش از شیوع کرونا در تمام ایام سال میزبان گردشگران از جای جای ایران اسلامی بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جوک،متن و اس ام اس بی ادبی و زناشویی شب جمعه (18+)