زنگ خطر کرونا در دنا به صدا در آمد


زنگ خطر کرونا در دنا به صدا در آمد

یاسوج- ایرنا- شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه که درآذرماه گذشته به وضعیت بحرانی نزدیک شده بودند پس از اعمال محدودیت ها و تعطیلی های سه هفته ای نارنجی شدند با این حال زنگ خطر در شهرستان دنا به صدا درآمده است.

به گزارش ایرنا، این روزها تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ و حتی فوتی ها در شهرستان دنا رو به افزایش است و بسیاری بر این باورند چون این شهرستان بیمارستان ندارد و مردم از بیمارستانهای مرکز استان خدمت دریافت می کنند پس در آمارهای شهرستان بویراحمد محاسبه می شوند و آمار واقعی از مبتلایان ، بهبود یافتگان و فوتی در این شهرستان وجود ندارد.

همین موضوع هم باعث شده در روزهایی که وضعیت شهرستان بویراحمد قرمز بود وضعیت این شهرستان زرد اعلام شود و همین نیز به وخیم تر شدن وضعیت این شهرستان دامن زده است.

از سویی تعداد زیادی از کارمندان شاغل در ادارات شهرستان دنا ، ساکن شهر یاسوج هستند و در تمام روزهایی که ادارات شهر یاسوج تعطیل بود ادارات شهر سی سخت مثل گذشته فعالیت داشتند و کارمندان روزانه برای حضور در محیط کار از یک شهرستان با وضعیت قرمز تعطیل به شهرستان زرد در تردد بودند.

علاوه بر شهرستان دنا ، شهرستان بویراحمد نیز وضعیت شکننده ای دارد و هر روز به همان اندازه که از تعداد بیماران کرونایی بخشهای ویژه کم می شود به تعداد فوتی های این شهرستان اضافه می شود.

در شهرستان گچساران نیز به دلیل تبلیغات زودهنگام و غیر رسمی برخی افراد برای انتخابات میان دوره مجلس شورای اسلامی ، همینطور وضعیت آب و هوایی دلپذیر این شهرستان نسبت به سایر نقاط استان، این احتمال وجود دارد که وضعیت دوباره به حالت قرمز برگردد.

اما آنچنان که رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج می گوید: شمار قربانیان کووید ۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد تا روز چهارشنبه به ۲۹۱ نفر رسید و در ۲۴ ساعت گذشته ۲ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند.

پرویز یزدان‌ پناه افزود: هم اکنون ۸۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌ های استان کهگیلویه و بویراحمد بستری هستند که از این تعداد، ۲۰ بیمار در بخش‌ های ویژه تحت درمان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد ، تاکنون۲۰ هزار و ۴۷۲ نفر بهبود یافته اند.

وی ادامه داد: امروز ۳۵۵ نمونه از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج دریافت شد که ۳۵ درصد موارد مثبت بوده و بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد (۵۰ درصد)، گچساران، کهگیلویه، بهمئی و دنا است.

یزدان پناه یادآور شد: کووید ۱۹ یک بیماری ویروسی است که هر چه جلوتر می‌رویم، علائم جدیدی از آن شناسایی می‌شود و اگر مداخله جدی انجام نشود، مشکلات عدیده‌ای را پدید خواهد آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تا زمانی که واکسن قطعی و اثربخشی برای بیماری تولید نشود، راه‌های موجود شامل رعایت نکات بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری، عدم حضور در تجمعات و عدم خروج از خانه به جز در موارد ضروری توصیه می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس