عملیات ساخت سد آبریز سال1400آغاز می‌شود


عملیات ساخت سد آبریز سال1400آغاز می‌شود

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: عملیات احداث سد مخزنی آبریز در شهرستان کهگیلویه، سال آینده با همکاری وزارت نیرو آغاز می شود.

حسین کلانتری چهارشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در نشستی با مسئولان کشوری مقرر شد عملیات اجرایی سد آبریز با تکمیل مراحل مطالعه و پس از کسب مجوز قانونی از سال آینده وارد فاز اجرایی شود.

وی بیان کرد: این طرح با سرمایه گذاری بخش خصوصی از طریق قرارداد EPC (مهندسی، تامین تجهیزات و اجرا) اجرایی می شود.

وی بر تکمیل مطالعات و گرفتن مجوزهای لازم از سوی مسوولان آب منطقه ای برای تسریع در روند اجرایی این سد تاکید کرد.

کلانتری تصریح کرد: سد مخزنی آبریز با ارتفاع ۱۴۴ متر و ۱۷۷ میلیون مترمکعب حجم ذخیره نقش مهمی در توسعه شهرستان کهگیلویه، لنده و چرام خواهد داشت.

وی اظهار کرد: با ساخت این سد سالانه ۱۵۰ میلیون مترمکعب آب به اراضی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده انتقال داده می شود.

کلانتری تامین ۴۰ میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت و تولید ۳۰ مگاوات انرژی برقابی را از دیگر مزایای احداث سد آبریز اعلام کرد.

وی با اشاره به قرار گرفتن سد آبریز در مسیر جاده ملی پاتاوه - دهدشت افزود: ساخت این سد علاوه بر توسعه بخش کشاورزی نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری منطقه ایفا خواهد کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با اجرای سد آبریز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده آبی می‌ شود.

کلانتری خاطرنشان کرد: احداث این سد فرصت های زیادیبرای ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی استان نیز ایجاد خواهد کرد.

روز چهارشنبه در نشستی در تهران در خصوص پیگیری وضعیت سد مخزنی آبریز کهگیلویه با حضور حسین کلانتری استاندار، سیدحمید پورمحمدی معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور،سید حسن رضوی مدیر عامل شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران و حجت الاسلام سید محمد موحد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ در مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد.

قرار است سد آبریز در محدوده روستای آبریز در شمال شرقی شهرستان کهگیلویه ساخته شود.

نزدیک به ۱۸۰هزار نفر از جمعیت حدود ۷۰۰ هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد در ۲ شهرستان کهگیلویه و چرام ساکن هستند و بخش کمی از حدود ۷۰هزار هکتار زمینهای کشاورزی این مناطق آبی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نام بیماری سخت ترانه علیدوستی اعلام شد | اعلام آخرین وضعیت روند درمان بازیگر سرشناس