مخازن اکسیژن بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد


مخازن اکسیژن بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شد

ایرنا- یاسوج- معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با نصب و راه اندازی دستگاه های اکسیژن ساز در بیمارستانهای یاسوج و گچساران مشکل کمبود اکسیژن در استان برطرف شد.

جلال پوران فرد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بیمارستانهای استان به دلیل ناکافی و قدیمی بودن دستگاه های اکسیژن ساز آمادگی لازم برای مقابله با بیماری کویید ۱۹ را نداشتند که با رایزنی‌ با وزارت بهداشت اعتبار لازم برای خرید دستگاه اکسیژن ساز بیمارستان ها و مراکز خدمات درمانی به استان تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: در نخستین کمیته خرید، تصمیم بر این شد که دانشگاه سه مخزن کرایژنیک ذخیره اکسیژن مایع خریداری کند اما این مخازن از لحاظ نگهداری و ایمنی، شرایط خاص خود را دارند و تهیه اکسیژن مایع برای این مخازن دشوار بود.

معاون توسعه مدیریت منابع و برنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: یک مخرن ۳۰ تنی برای بیمارستان شهید جلیل یاسوج، یک مخزن ۳۰ تنی برای بیمارستان امام خمینی دهدشت و یک مخرن ۲۰ تنی اکسیژن برای گچساران خریداری شده است.

وی یادآور شد: با رایزنی با وزارتخانه یک دستگاه اکسیژن ۶۰۰ لیتری برای بیمارستان شهید بهشتی یاسوج خریداری شده و در حال نصب است.

پوران ‌فرد گفت: در یک هفته اخیر دو مخزن کرایژنیک بیمارستان شهید جلیل یاسوج و بیمارستان شهید رجایی گچساران نصب و راه اندازی شدند و مخزن ۳۰ تنی بیمارستان امام خمینی دهدشت نیز در حال ارسال است و فونداسیون نصب این مخزن آماده است.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی استان با این مخازن نحوه تولید اکسیژن مایع بود، گفت : مقرر شد اکسیژن مایع از پتروشیمی پارسیان عسلویه تامین شود و یک محموله ۲۰ تنی در یاسوج و یک محموله ۲۰ تنی نیز در گچساران تخلیه شده است.

وی یادآوری کرد: با پیگیری استان و مساعدت وزارتخانه ،اکسیژن مایع به صورت رایگان در اختیار دانشگاه قرار می گیرد و مشکل کمبود اکسیژن در استان برطرف می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | رونمایی طالبان از سلاح جدید نظامی افغانستان