اخطار به 24 مکان اداری لرستان در خصوص رعایت مصرف گاز


اخطار به 24 مکان اداری لرستان در خصوص رعایت مصرف گاز

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرعامل شرکت گاز لرستان گفت: 24 اداره و سازمان دولتی استان الگوی مصرف گاز را رعایت نکرده بودند که بازرسان ضمن ارائه راهکارهای لازم جهت کاهش مصرف، نسبت به صدور اخطار برای آنها اقدام کردند.

کرم گودرزی روز پنجشنبه با اعلام این خبر به رسانه ها افزود: در راستای نظارت بر حسن اجرای بخشنامه صادره از طرف معاون اول رئیس جمهوری مبنی بر صرفه جویی مصرف گاز ادارات، سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری ها، طرح بازرسی از ساختمان های اداری استان با هدف کاهش و مدیریت مصرف اجرایی شد.

وی اظهار داشت: با توجه به تداوم برودت هوا و روند رو به رشد مصرف گاز، بخشنامه صادره جهت صرفه‌جویی دستگاه های دولتی، با هماهنگی استانداری لرستان اجرا شد و بازرسی از ادارات در دستورکار قرار گرفت.

گودرزی تصریح کرد: از مجموع ۲۹۴ ساختمان دولتی بررسی شده ۲۴ اداره و سازمان الگوی مصرف گاز را رعایت نکرده بودند که بازرسان شرکت گاز ضمن ارائه راهکارهایی جهت کاهش مصرف، نسبت به صدور اخطار برای آنها اقدام کردند.

مدیرعامل شرکت گاز لرستان همچنین گفت: چهارشنبه سوم آذرماه امسال ۹ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در این استان مصرف شده که این مقدار نسبت به روز مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش یافته است.

گودرزی بیان کرد: با توجه به تداوم برودت هوا و ریزش برف، تامین پایدار و مطمئن گاز طبیعی و استفاده تمامی نقاط استان از این خدمت، نیازمند همراهی همه بخش های مختلف مصرفی به ویژه مشترکان بخش خانگی است.

مدیر عامل شرکت گاز لرستان با تاکید بر لزوم صرفه جویی مصرف گاز در فصل سرد سال افزود: استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با راندمان (بازدهی) بالا، رعایت دمای رفاه ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتیگراد، پوشش گرم زمستانی در منزل، نصب پرده روی پنچره‌ها و درب ورودی، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌های بدون استفاده، نصب درزگیر در پنجره‌ و درها و عایق‌بندی لوله‌های‌ آب گرم رادیاتور مرکزی از راهکارهای اصلی کاهش و مدیریت مصرف گاز هستند.

بیش از یک میلیارد و ۴۱میلیون مترمکعب گاز از ابتدای امسال تاکنون در لرستان مصرف شده است.

اکنون بیش از ۵۵۰ هزار مشترک تحت پوشش شرکت گاز لرستان قرار دارند که یک‌هزار و ۷۲۷ روستا و تمام شهرهای استان بجز شول آباد از نعمت گاز برخوردار هستند.

بیش از یکهزار و ۶۰۰ واحد صنعتی لرستان، ۹۹.۸ درصد خانوار شهری و بیش از ۸۸درصد خانوارهای روستایی واجد شرایط لرستان از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی