تولید انحصاری انواع پودر و گرانول پی.وی.سی در پتروشیمی هگمتانه


تولید انحصاری انواع پودر و گرانول پی.وی.سی در پتروشیمی هگمتانه

همدان- ایرنا- تولید انحصاری و دانش بنیان انواع پودر و گرانول «پی.وی.سی» با گرید پزشکی استاندارد برای اولین بار در خاورمیانه با ظرفیت تولید 45 هزار تن در سال از کارکردهای اصلی مجتمع بزرگ پتروشیمی هگمتانه در استان همدان است.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان همدان روز پنجشنبه در حاشیه بهره برداری رسمی از مجتمع پتروشیمی هگمتانه با اعلام ای مطلب به خبرنگار ایرنا افزود: شرکت پتروشیمی هگمتانه در سال ۸۱ از سازمان صنعت و معدن وقت مجوز تولید «پی وی سی» پزشکی به ظرفیت اسمی ۷۰ هزار تن را دریافت کرد.

«حمید رضا متین» افزود: سرمایه گذاری برای این واحد ۱۲۰۰ میلیارد تومان است و این طرح یکی از طرح های بزرگ و تاثیر گذار استان همدان محسوب می شود.

وی ادامه داد: یکی از وعده های اصلی مدیریت ارشد اجرایی استان همدان بهره برداری از شرکت پتروشیمی هگمتانه تا پایان امسال بود که این مهم امروز و با تلاش و پیگیری های جدی، عملی شد.

«ناصر شمخانی» مدیرعامل شرکت پتروشیمی هگمتانه همدان نیز در این باره گفت: عملیات اجرایی پتروشمی هگمتانه در سال ۸۱ با مصوبه هیات وزیران و هیات مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران و با مشارکت بخش خصوصی، دولتی و سهام دار خارجی آغاز شد.

وی اضافه کرد: این طرح در زمینی به مساحت ۱۵ هکتار برای تولید انواع محصولات شیمایی و پتروشیمی در همدان احداث شده است.

»سیدسعید شاهرخی» استاندار همدان نیز دراین خصوص گفت که پتروشیمی هگمتانه از طرح های مهمی است که سالها معطل مانده بود اما در ۲ سال گذشته با پیگیری و حضور جدی بخش خصوصی و فرزند مرحوم علاقبندیان موانع این طرح رفع شد و امروز شاهدبهره برداری از این طرح مهم در استان هستیم.
وی افزود: پتروشیمی هگمتانه با ۱۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه برای حدود ۲۳۰ نفر اشتغال ایجاد می کند، این طرح به عنوان نخستین مجتمع پتروشیمی کشور در تولید پی وی سی پزشکی، امروز و بعد از ۱۸ سال به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا، مجتمع پتروشیمی هگمتانه با سرمایه گذاری یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان امروز و در مراسمی با حضور مقامات محلی و در ارتباط تصویری زنده با رییس جمهوری اسلامی ایران، به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

پتروشیمی هگمتانه از جمله طرح های مهم در بخش توسعه اقتصادی کشور و تحقق شعار جهش تولید است که امروز به طور همزمان از طریق ویدئو کنفرانس با حضور دکتر حسن روحانی افتتاح شد.

پتروشیمی هگمتانه بزرگترین واحد تولیدی استان همدان است که محصولی کم نظیر به نام پی وی سی با درجه پزشکی تولید می‌کند و ظرفیت سالانه ۷۰ هزار تن محصول را دارد.
پتروشیمی هگمتانه برای حدود ۲۳۰ نفر اشتغال ایجاد می کند، این طرح به عنوان نخستین مجتمع پتروشیمی کشور در تولید پی وی سی پزشکی امروز و بعد از ۱۸ سال به صورت رسمی به بهره برداری رسید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری