ستاد توسعه خاوران در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود


ستاد توسعه خاوران در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ستاد توسعه خاوران در راستای تحقق شعار تدبیر، تلاش و توسعه هفته آینده به طور رسمی در استان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، حمید ملانوری روز پنجشنبه در نشست هم‌اندیشی رییس و اعضای هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بیرجند افزود: ستاد توسعه خاوران متشکل از نمایندگان بخش دولتی و خصوصی در استان آغاز به کار خواهد کرد.

وی گفت: مدیران باید تسهیل‌گر فعالان بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی باشند زیرا توسعه استان با واگذاری امور به بخش خصوصی که از تفکر توسعه‌ای برخوردارند، محقق می‌شود.

نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی یکی از مهمترین ملاک‌های ارزیابی مدیران استان را هنر استفاده از ظرفیت رسانه‌ای این خطه دانست و تاکید کرد: مدیران باید از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای استان شامل صدا و سیما، روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها، پایگاه‌های خبری و فضای مجازی برای ارائه گزارش مداوم فعالیت‌های دستگاه‌های اجرایی به مردم بهره ببرند زیرا دلگرمی بیش از پیش مردم استان را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: همه رده‌های مدیریتی استان از صدر تا ذیل باید خود را مسئول حل مشکلات مردم بدانند و در این راه با افزایش تحرک و پویایی بیشتر، تلاش کنند.

ملانوری اظهار داشت: استان در کنار ظرفیت‌های کم‌نظیر و ثروت مثال‌زدنی خود در معدن، نیروی انسانی متخصص، تولید محصولات استراتژیک کشاورزی، وجود سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، مرز، میراث فرهنگی، گردشگری و سایر حوزه‌ها از استان‌های کم‌برخوردار کشور محسوب می‌شود که ثروت آن هنوز نتوانسته رفاه را برای مردم این جغرافیا به ارمغان آورد.

وی گفت: به همین جهت اعتماد به بخش خصوصی نظیر اتاق بازرگانی، اتاق تعاون، اتاق اصناف و سایر تشکل‌ها می‌تواند توسعه پایدار، متوازن و همه جانبه را برای استان به همراه داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی، جزیره‌ای عمل نکردن نهادهای اجتماعی، نخبگان، دانشگاهیان و مدیران را عامل مهم توسعه در این استان خواند و گفت: دستیابی به توسعه ایده‌آل، با هم‌افزایی مثبت و جزیره‌ای عمل نکردن همه بخش‌ها حاصل می‌شود و اولین قدم در این راه تقویت "نگاه توسعه‌ای" و نهادینه شدن آن در استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ حسین رحیمی ریگی برگرد