«سردار» بهترین بازی جدی سال 1399 شد


«سردار» بهترین بازی جدی سال 1399 شد

بازی «سردار» رتبه اول بخش جشنواره بازی جدی سال 1399 را از آن خود کرده و به عنوان «بازی جدی سال 1399»، جایزه 20 میلیون تومانی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در این بخش را از آن خود کرد.

«سردار» بهترین بازی جدی سال 1399 شدبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بازی سردار ساخته تیم آزمایشگاه واقعیت افزوده شناختی (کارلَب) در دانشگاه هنر اسلامی تبریز با هدف ترویج گردشگری ایده طراحی نرم­ افزاری برای بازدید از خانه ستارخان، سردار ملی در تبریز را دستاویز خلق بازی‌ای جذاب کرده تا مخاطب تجربه متفاوتی از بازدید از این موزه تاریخی به کمک فناوری واقعیت افزوده داشته باشد.

با اعلام هیات داوران بخش جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹ این بازی به خاطر داشتن زیرساخت فنی مناسب، خلاقیت در ارائه خدمات به حوزه گردشگری و ساختار تجاری قابل قبول به عنوان بازی جدی سال انتخاب شد.

«سردار» بهترین بازی جدی سال 1399 شد

همچنین بازی «ویلکا» با موضوع توان‌بخشی که با رویکرد کمک به توان‌یابانی که از ویلچر استفاده می‌کنند، طراحی شده است رتبه دوم این بخش و جایزه ۶ میلیون تومانی را کسب کرد. بازی «تکاپو» با موضوع سبک زندگی نیز رتبه سوم و جایزه ۵ میلیون تومانی را دریافت کرد.

با اعلام هیات داوران بازی‌های راز متان، ری اکشن و فیروزه نیز به ترتیب رتبه‌های بعدی بخش جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹ را به دست آوردند و جوایز ۴ میلیون تومانی، ۳ میلیون تومانی و یک میلیون تومانی به آن‌ها اهداء شد.

۷۷ عنوان جایزه و ۷۰۰ میلیون تومان جوایز نقدی و تسهیلاتی

با اعلام نتایج داوری‌ها در هر سه بخش این رویداد، بهترین‌های هکاتون بازی‌های جدی، جشنواره بازی‌های جدی و سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۹ معرفی شدند تا سیگپ ۱۳۹۹ در ایستگاه چهارم خود به پایان خط برسد. هر چند امسال به دلیل شیوع کرونا و برگزاری آنلاین این رویداد، خبری از حال و هوای مرسوم جایزه بازی‌های جدی در دوره‌های پیشین یعنی حضور برندگان در مراسم، حضورشان برای دریافت جایزه روی سن، خوش‌کردن تندیس‌های سیگپ در میان دستانشان و عکس یادگاری نبود؛ اما پخش آنلاین این رویداد در آپارات که با استقبال خوب علاقمندان به صنعت بازی نیز مواجه شد، تمام آن شور و هیجان را به فضایی به وسعت تمام ایران منتقل کرد.

«سردار» بهترین بازی جدی سال 1399 شد

در اختتامیه چهارمین دوره جایزه بازی‌های جدی، ۷ دستگاه حمایتی مختلف به همراه بنیاد ملی بازی­‌های رایانه­‌ای برندگان خود را در بخش‌های مختلف اعلام کردند که در نهایت ۷۷ عنوان جایزه و ۳۱۰ میلیون تومان جوایز نقدی به برندگان اعطا شد. همچنین ستاد فناوری‌های حوزه اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی مجموعا تا سقف ۳۹۰ میلیون تومان تسهیلات تجاری­‌سازی برای برندگان خود در نظر گرفتند.

در اختتامیه رویداد SeGaP۲۰۲۰ که عصر روز پنجشنبه، ۴ دی‌ماه و به صورت آنلاین برگزار شد، بنیاد ملی بازی‌­های رایانه‌­ای، وزارت ورزش و جوانان، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی، ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی، موسسه ملی توسعه تحقیقات علوم پزشکی ایران (نیماد)، شتاب‌دهنده هاب، ستاد مبارزه با مواد مخدر و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به معرفی برندگان خود در هر سه بخش سمپوزیوم، هکاتون و جشنواره پرداختند. این سازمان­‌ها هر کدام در راستای وظایف و ماموریت‌های خود به شکل جداگانه آثار این رویداد را داوری کرده‌­اند که نتایج آن به شرح زیر اعلام می‌شود.

آثار منتخبی که فرصت ورود به فرآیند ایده آزاد کانون را به دست آوردند

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان امسال در بخش ایده آزاد برای سرمایه ­گذاری روی بازی و اسباب­ بازی­‌‌ها، در حوزه بازی­‌های ویدئویی، سیگپ را به عنوان دروازه ورودی آثار خود انتخاب کرده بود. بر این اساس، ۷ اثر قابل توسعه از میان آثار ارسالی به عنوان بازی­‌های منتخب برگزیده شدند که هر کدام علاوه بر جایزه ۱ میلیون تومانی، فرصت ورود به فرآیند ایده آزاد کانون را به دست آوردند. این بازی­‌ها به شرح زیر هستند:

بازی آموزش زبان دُلفیش از گروه گریز
بازی بومَهَن از گروه رویاسازان
بازی پازل خلاقیت از گروه بِکراندیش پایدار
بازی چیکُد از آقای مهدی رزاقی‌ها
بازی دسته‌بندی از مجموعه بازی کن، یاد بگیر
نسخه ۲۰۲۰ بازی سارای از آزمایشگاه کارلَب
بازی هکاتونی پروتکل از گروه سلام گروپ

در بخش سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۳۹۹ مقالات منتخب نهاد‌های مختلف به شرح زیر اعلام شدند:

«سردار» بهترین بازی جدی سال 1399 شد

در بخش هکاتون بازی‌های جدی ۱۳۹۹ در سه شهر تهران، تبریز و اصفهان تیم‌­های برتر بدین شرح هستند:

«سردار» بهترین بازی جدی سال 1399 شد

در بخش جشنواره بازی جدی سال ۱۳۹۹ نیز بازی­‌های برگزیده مشخص شدند:

«سردار» بهترین بازی جدی سال 1399 شد

بیشتر بخوانید

مشروعیت بخشی به بازی‌ های جدی به عنوان ابزاری برای توسعه پایدار

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا