مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته


مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته

سمنان- ایرنا- مقام‌آوری ورزشکار مهدیشهری در مسابقات تیراندازی سنگاپور، جان‌باختن 2 مسافر خوزستانی به دلیل گازگرفتگی و دستگیری خواهر و برادر قمارباز در گرمسار، و برف‌گرفتگی و مسدودشدن برخی محورهای استان، مهمترین خبرهای استان سمنان در هفته گذشته بود.

به گزارش ایرنا، استان سمنان در هفته گذشته از بیست و نهم آذر تا پنجم دی ۹۹ شاهد رویدادهای مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی بود که خلاصه‌ای از آن در این گزارش آمده است.
اجتماعی
به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان ۷۷ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در استان سمنان از ظهر پنجشنبه تا ظهر جمعه شناسایی شد و مجموع آمار بیماران کووید ۱۹ در این استان از ابتدا تا به امروز به ۲۰ هزار و ۴۶۴ نفر رسید.
به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان شامگاه جمعه با ارائه آخرین آمار شیوع این ویروس در استان اعلام کرد: ویروس کرونا در ۲۴ ساعت گذشته جان سه نفر دیگر را گرفت و براین اساس از ابتدای شیوع کرونا تا ظهر امروز جمعه تعداد جانباختگان این بیماری در استان سمنان به ۸۴۵ نفر رسید.
رییس آتش‌نشانی گرمسار گفت: ٢ هموطن از اهالی استان خوزستان بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.
عباس قندالی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: این مسافران در حوالی روستای کرند و فرور گرمسار جان باختند.
فرمانده انتظامی استان سمنان گفت: خواهر و برادری که با راه‌اندازی یک سایت اینترنتی قمار و شرط‌بندی ۱۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال گردش مالی داشتند، با تلاش ماموران پلیس فتای شهرستان گرمسار، دستگیر شدند.
سردار عبدالله حسنی روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: ماموران پلیس فتای شهرستان گرمسار در رصد دائمی و مستمر خود از فعالیت ها در فضای مجازی، یک سایت قمار و شرط‌بندی را شناسایی و تلاش تخصصی خود را برای شناسایی مدیران این سایت آغاز کردند.
رئیس پلیس راه استان سمنان گفت: بارش برف و کولاک، جاده‌های استان سمنان منتهی به استان‌های شمالی کشور را مسدود کرد.
سرهنگ تقی کبیری شامگاه جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: محورهای️ سمنان به فیروزکوه، شهمیرزاد به کیاسر، چشمه علی دامغان به کیاسر،️ شاهرود به توسکستان(گرگان)، و شاهرود به آزادشهر به دلیل بارش برف و کولاک مسدود است.
عباس قندالی مدیرکل ثبت احوال استان سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: فاطمه و امیرعلی در میان اسامی برگزیده والدین، پرطرفدارترین نام های انتخابی برای نوزادان متولد شده امسال در استان سمنان تا پایان آبان گذشته شدند.

فرهنگی

رئیس دانشگاه سمنان گفت: همزمان با چهلمین سالگرد دفاع مقدس، دانشگاه سمنان میزبان ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس است .
مسعود نصیری زرندی روز یکشنبه به رسانه ها گفت : این شهدا در ایام شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و همزمان با نخستین سالگرد شهادت سردار حاج «قاسم سلیمانی»، در دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی و منابع طبیعی دانشگاه سمنان در شهرستان مهدیشهر آرام می گیرند .
محمد طاهریان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: ۱۱ میلیارد و ۳۸۰ میلیون ریال تسهیلات به فعالان گردشگری و صنایع‌دستی استان با هدف جبران خسارت‌های شیوع کرونا تا کنون پرداخت شد.
نعمت‌الله قنبری نیکدل رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان گرمسار شنبه گذشته در نشست برنامه ریزی و هم اندیشی برگزاری سومین دوره جشنواره ادبی آفتاب گرمسار ابراز داشت : ۱۵۰ اثر داستانی از نویسندگان کشور به دبیرخانه سومین دوره جایزه ادبی آفتاب (جشنواره منطقه‌ای داستان‌های کوتاه) به میزبانی این شهرستان ارسال شد.
برگزیدن شدن داستان «زندانی چمدان» نوشته بیژن اعرابی، اهل شهرستان سمنان، در چهارمین دوره جشنواره جایزه داستان تهران، بخش از مهمترین خبرهای فرهنگی استان سمنان در هفته گذشته بود.

علمی
علی حقیقی اصل رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان روز دوشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: ۴۴ محصول و دستاورد واحدهای فناور از این پارک همزمان با هفته پژوهش و فناوری در بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار شرکت داشت.

اقتصادی
ایرج حیدریان مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان عصر سه‌شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی کمیته تخصصی ملی سازگاری با کم آبی در سالن یادگار امام(ره) استانداری سمنان ابراز داشت: سند سازگاری با کم آبی این استان در کمیته تخصصی سازگاری با کم آبی با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و حضور ویدئو کنفرانسی مسوولان کشوری تصویب شد.
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: اجرای طرح روستای بدون بیکار در ۱۴ روستای استان با هدف کاهش مهاجرت و اشتغالزایی کلید خورد.
مهدی صمیمیان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: ایجاد فرصت شغلی در ۱۴ روستای استان سمنان در قالب طرح روستای بدون بیکار با پرداخت تسهیلات و توجه به ظرفیت روستاها و استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌های اجرایی دنبال می‌شود.
مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: ۹ محصول بخش کشاورزی استان در رده محصولات گواهی‌شده قرار گرفت.
علی مؤمن روز جمعه به رسانه ها اظهار داشت: در راستای اجرای موافقت‌نامه بین معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی وزارت جهاد کشاورزی، طرح استقرار استانداردهای کشاورزی در استان سمنان اجرایی شد.
معاون آموزشی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: سه هزار و ۱۶ نفر در طرح ملی مشاغل خانگی در استان به همت جهاددانشگاهی شناسایی و ثبت نام کردند.
علی منصفی راد روز چهارشنبه به رسانه ها افزود: سهمیه استان سمنان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یکهزار و ۳۰۰ نفر است و تا کنون سه هزار و ۱۶ نفر در استان در قالب طرح ملی مشاغل خانگی رصد و پایش شده اند و اطلاعات شغلی آن ها جمع آوری و در سامانه این طرح ثبت شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: مهلت ارسال آثار به اولین همایش استانی «زنان و مدیریت مصرف آب» تا پانزدهم دی ۹۹ است.
محمد طاهری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: اولین همایش استانی زنان و مدیریت مصرف ویژه بانوان است و به تمام شرکت‌کنندگان در این همایش گواهینامه رسمی و معتبر از سوی دانشگاه سمنان اعطا می‌شود.
مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت: مصرف گاز مشترکان استان هفت درصد از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آبان افزایش یافت.
علیرضا اعوانی روز شنبه به رسانه ها افزود: یکهزار و ۳۵۰ میلیون متر مکعب گاز در هشت ماه گذشته از سال ۹۹ گاز در استان سمنان مصرف شد که نشان‌دهنده رشد مصرف هفت درصدی در مقایسه با سال گذشته در همین بازه زمانی است.

ورزش
رقابت های تیراندازی آنلاین در ۲ رشته تفنگ و تپانچه بادی آقایان و بانوان به میزبانی نمادین کشور سنگاپور برگزار شد و ورزشکار مهدیشهری در این رقابت ها دوم شد.
رئیس هیات پزشکی ورزشی استان سمنان گفت: هشت هزار و ۵۵۸ ورزشکار استان امسال تا پایان آذر بیمه شدند و زیر پوشش و عضویت کمیته خدمات درمانی ورزشی قرار گرفتند.
رمضان حیدریان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع هشت هزار و ۵۵۸ نفر ورزشکار سازمان یافته در استان سمنان در سالجاری، پنج هزار و ۳۱۵ نفر ورزشکار مرد و سه هزار و ۲۴۳ نفر ورزشکار از بانوان هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سقوط اتوبوس از روی پل در آفریقای جنوبی قربانی گرفت