پایان مراحل مطالعات طرح جامع بازار تاریخی اردبیل


پایان مراحل مطالعات طرح جامع بازار تاریخی اردبیل

مدیرکل‌ میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: مطالعات طرح جامع تاریخی اردبیل از دو سال پیش آغاز شده و در مراحل پایانی است.

نادر فلاحی ششم دی ماه در بازدید دادستان اردبیل از بافت تاریخی بازار اردبیل و محوطه بافت فرسوده پیرامونی آن اظهار کرد: براساس توافقات انجام شده، با همکاری و مشارکت دستگاه قضایی مسائل و مشکلات مرمتی و حفاظتی سرای برنج‌فروسان و بازار طلافروشان اردبیل بررسی و حل می‌شود.

وی با قدردانی از توجه دادستان اردبیل به حوزه میراث فرهنگی و مسائل این حوزه گفت: متاسفانه پیش از این اهمیت چندانی به بافت تاریخی بازار نشده و این امر زمینه‌ساز ورود برخی آسیب‌ها به این بافت شده است که برای جلوگیری از این امر و احیای بافت تاریخی تلاش لازم را انجام خواهیم داد.

مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: با توجه به اینکه بازار تاریخی شناسنامه اردبیل است، اداره‌کل میراث‌فرهنگی مطالعات طرح جامع بازار را از دو سال پیش آغاز کرده و در مراحل پایانی است.

فلاحی ادامه داد: حتی طرح توسعه بازار و الحاق قسمتی از بافت فرسوده پیرامونی به عنوان یادگار دوران معاصر به بازار در راستای افزایش نقش محوری این مجموعه و الحاق پارکینگ و نیز ارتقای ایمنی و امنیت در این محوطه با تعبیه فضاهای مخصوص در این طرح در نظر گرفته خواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت افزایش همکاری و مشارکت دستگاه قضا در راستای حل مشکلات حقوقی و قضایی مرتبط که چندین سال است پیچیدگی‌های جدی در مرمت بازار ایجاد کرده، این مسائل با مالکین و سرقفلی‌داران حل شده و مرمت بازار تسریع خواهد شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طرفداری عجیب شیلا خداداد از تتلو / او را خیلی دوست دارم ! + عکس