50 میلیاردریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در ری پرداخت شد


50 میلیاردریال تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی در ری پرداخت شد

شهرری ـ ایرنا ـ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ری گفت: 50 میلیارد ریال تسهیلات خرید و نوسازی مکانیزاسیون کشاورزی طی سال جاری از طریق بانک کشاورزی به کشاورزان این شهرستان پرداخت شده‌است.

جبرائیل برداری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: این تسهیلات بابت خرید تراکتور، کمباین و سایر ماشین آلات و ادوات کشاورزی به کشاورزان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۸۰ درصد تسهیلات ابلاغی در شهرستان ری انجام شده است، اظهار امیدواری کرد؛ با همکاری بانک کشاورزی، کشاورزان و سایر دستگاه های دخیل در این امر تمامی تعهدات جهاد کشاورزی شهرستان ری در این حوزه اجرایی شود.

برداری اضافه کرد: نوسازی ماشین آلات کشاورزی در فرایند کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی و همچنین در گذر از کشاورزی سنتی به مدرن بسیار مهم و تاثیر گذار است که باید همین روند ادامه داشته باشد.

این مسئول یادآور شد: نوسازی ماشین آلات کشاورزی که موجب تقویت ضریب و درجه مکانیزاسیون می شود باعث کاهش هزینه‌ها، افزایش تولید و بهره وری در بخش کشاورزی می شود.

برادری با بیان اینکه یکی از فاکتورهای مهم در افزایش بهره وری و رونق تولید استفاده هر چه بیشتر از منابع، عوامل تولید و همچنین توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی است، افزود: نوساز ماشین آلات کشاورزی و افزایش ضریب مکانیزاسیون یکی از راهبردهای اصلی جهاد کشاورزی شهرستان ری است.

به گزارش ایرنا، شهرستان ری با دارا بودن ۲۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تهران، سالانه در حدود ۸۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی و زراعی تولید می کند.

این شهرستان دارای رتبه اول در تولیدگندم، ذرت علوفه ای، صیفی جات، شیر و رتبه دوم را در تولید جو و تخم مرغ در استان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 1403/02/06