مهدویت ریشه در فطرت انسان دارد و با وجود آدمی عجین شده است


 مهدویت ریشه در فطرت انسان دارد و با وجود آدمی عجین شده است

نادم پور گفت: مسئله ی مهدویت ریشه در فطرت انسان دارد و با وجود آدمی عجین شده است و در طول تاریخ همه ی انسان ها در انتظار منجی بوده اند تا زندگیشان از وضع بدی که دارد بهتر شود.

به گزارش خبرگزاریشبستان از بوشهر، «کبری نادم پور» طلبه ی مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه در ششمین کنگره علامه بلادی با ارائه مقاله ای با عنوان "مهدویت در دعای جامعه کبیره" به عنوان طلبه برگزیده این کنگره معرفی شد.

«کبری نادم پور» طلبه ی و پزوهشگر برگزیده ششمین کنگره علامه بلادی روز سه شنبه (25 آذر) در گفتگو با خبرگزاریشبستان در بوشهر اظهار داشت: موضوع پژوهش مهدویت در زیارت جامعه کبیره است و هدف از این مقاله بیان مسئله ی مهدویت از زمان پیامبر (ص) و امامان معصوم (ع) مورد توجه بوده و امام هادی (ع) هم در زیارت جامعه کبیره آن را بیان کرده است.

پزوهشگر برگزیده ششمین کنگره علامه بلادی با اشاره به اینکه در این مقاله فرازهایی از زیارت جامعه ی کبیره مورد بررسی قرار گرفته است، اضافه کرد: از جمله آن موارد این است "تکیه گاه بودن امام برای زمین و انتظار دولت و رجعت امام و همچنین فراگیر شدن عدالت در زمین می باشد" در فرازی از زیارت می خوانیم و بَقِیَّه اللهِ وَ خِیَرَتِهِ که می فرماید امام زمان نماینده و برگزیده ی خداوند در روی زمین می باشد, که نتیجه ی این فراز این است که امام علی (ع) و فرزندانش برگزیدگان خداوند می باشند و امام زمان (عج) آخرین بازمانده ی این خانواده می باشد.

طلبه مدرسه علمیه الزهرا(س) گناوه افزود: مسئله ی مهدویت ریشه در فطرت انسان دارد و با وجود آدمی عجین شده است و در طول تاریخ همه ی انسان ها در انتظار منجی بوده اند تا زندگیشان از وضع بدی که دارد بهتر شود.

نادم پور ادامه داد: در این برهه از زمان که مردم با مشکل و گرفتاری های زیادی دست به گریبان هستند وجود منجی بیشتر احساس می شود و همچنین به دلیل ضعف در ایمان، عده ای از دین فاصله گرفته اند و حتی گاهی منکر وجود امام زمان (عج) می شوند پس این مقاله شاید بتواند تلنگری برای این افراد باشد.

پایان پیام/647

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مهدویت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 31 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق