جذب جوانان به فعالیت های مسجد محور اولویت اصلی کانون حضرت علی اکبر (ع)


جذب جوانان به فعالیت های مسجد محور اولویت اصلی کانون حضرت علی اکبر (ع)

رضا صدیقی مهنی گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی، جذب جوانان به فعالیت های مسجد محور کانون حضرت علی اکبر (ع) از اولویت های اصلی است که دنبال می کنیم.

«رضا صدیقی مهنی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به این که در دومین رویداد ملی فهما، کانون حضرت علی اکبر (ع) پویا تر شده است، گفت: اگر چه شیوع بیماری کرونا در برنامه های حضوری محدودیت هایی را ایجاد کرده اما این کانون فرهنگی هنری سعی کرده تا با اجرای طرح ملی ایران قوی، فعالیت کند.






مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) روستای قنات نو جیرفت با بیان این مطلب که فعالیت های کانون با محوریت مسجد در حال برگزاری است، اظهار کرد: در گام دوم انقلاب اسلامی، جذب جوانان به فعالیت های مسجد محور کانون از اولویت های اصلی است که دنبال می کنیم.





وی تاکید کرد: اعتماد سازی و ایجاد همبستگی از رویکرد فعالیت های کانون حضرت علی اکبر (ع) است و به همین منظور کلیه فعالیت های مسجد محور آن با همراه کردن دهیار روستا و پایگاه مقاومت بسیج شهید ارژنگ در حال انجام است.








صدیقی مهنی بیان کرد: یکی از برنامه های کانون که ذیل رواق همدلی در حال برگزاری است، طرح سه شنبه های تکریم است که تاکنون در راستای اجرای این طرح از فعالان قرآنی تجلیل شده است.







مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) روستای قنات نو جیرفت ادامه داد: در طرح سه شنبه های تکریم از نوجوانان و پیشکسوتان قرآنی تجلیل می شود و به همین منظور در یکی از سه شنبه ها توسط پیشکسوتان قرآنی از نوجوانان فعال در این عرصه تجلیل می شود و در سه شنبه هفته بعد نیز توسط نوجوانان مسجدی از پیشکسوتان قرآنی تجلیل می شود.








وی با اشاره به فعالیت های اجتماعی کانون، ابراز کرد: در تداوم طرح راهکار در ایام کرونایی، با جلب کمک های مومنانه خیرین و مردم، تاکنون بسته های معیشتی در بین خانوارهای نیازمند توزیع شده است.





صدیقی مهنی اضافه کرد: اکنون در حال تدارک برای تهیه ۵۰۰ کیلوگرم مرغ منجمد هستیم تا در بین نیازمندان توزیع کنیم البته با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی، صیفی جات در بین خانوارهای نیازمند توزیع شد.






مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) روستای قنات نو جیرفت اظهار کرد: علاوه بر این نیز برای کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند و بی بضاعت ۲۵ سری لوازم التحریر همچون مداد، دفتر، خودکار، مداد تراش و کیف تهیه شده که به آنها اهدا شد.






وی با بیان این مطلب که هر کجا احساس کنیم نیازمندی به یاری ما احتیاج داشته باشد، حتما حمایت می کنیم، بیان کرد: تاکنون به کمک بچه های مسجدی کانون به خانواده ای بی سرپرست و نیازمند در اسلام آباد شهرستان رودبار جنوب یک دستگاه تلویزیون اهدا شده و همچنین ۲ ماه از اجاره بهای ۲ خانواده بی سرپرست در شهرستان کهنوج نیز پرداخته شده است.






صدیقی مهنی عنوان کرد: برگزاری دوره های آموزش سبک زندگی اسلامی و نیز مشاوره خانواده از فعالیت های شاخص کانون است که با اجرای این دوره های آموزشی و نیز با کمک بچه های مسجدی کانون و پایگاه مقاومت بسیج، اکنون شاهد محله ای سالم و به دور از معضلاتی همچون اعتیاد جوانان هستیم.








مدیر کانون فرهنگی هنری حضرت علی اکبر (ع) روستای قنات نو جیرفت ابراز کرد: یکی از فعالیت های کانون در شرایط فعلی، حضور پررنگ بچه مسجدی ها در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی است و راه های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را به اهالی روستا آموزش داده و علاوه بر این نیز در ضدعفونی کردن روستا و توزیع ماسک در بین مردم مشارکت دارند.







وی در خاتمه تاکید کرد: به لطف خدا و با همت بچه های مسجدی کانون و پایگاه مقاومت بسیج شهید ارژنگ در اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اکنون هیچ مورد مثبتی از ابتلای اهالی روستا به کرونا وجود ندارد.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس