کرونا، ثبت نام در کلاس‌های سوادآموزی گنبدکاووس را کاهش داد


کرونا، ثبت نام در کلاس‌های سوادآموزی گنبدکاووس را کاهش داد

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره سوادآموزی گنبدکاووس واقع درشرق استان گلستان گفت که شیوع کرونا و نگرانی‌ خانواده‌ها و سواد آموزان از ابتلا به این بیماری، سبب شد تا آمار ثبت نام در کلاس‌های سوادآموزی این شهرستان، 60 درصد کاهش یابد.

آمنه تقان‌پور امروز یکشنبه به مناسبت هفت دی سالروز تشکیل "نهضت سوادآموزی"، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهمیه امسال نهضت سوادآموزی گنبدکاووس آموزش هزار و ۸۸۰ نفر شامل ۸۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، ۶۰۰ نفر در دوره تحکیم و ۴۸۰ نفر در دوره انتقال است که تاکنون فقط ۷۴۰ نفر برای شرکت در این دوره‌ها نام نویسی کردند.

وی افزود: شیوع کرونا و نگرانی از ابتلا و نیز در اولویت قرار نداشتن سوادآموزی از دلایل اصلی در کم شدن استقبال افراد بی‌سواد و کم‌سواد برای شرکت در دوره‌های نهضت در شهرستان گنبدکاووس است.

رییس اداره سوادآموزی گنبدکاووس اضافه کرد: محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا، تردد آموزش دهندگان به مناطق روستایی را سخت کرده است با این وجود همچنان نام نویسی در کلاس‌های سوادآموزی تا بهمن ماه ادامه دارد.

تقان‌پور ادامه داد: امسال ۳۵ نفر در کلاس‌های سوادآموزی کمیساریای اتباع خارجی و ۱۳۰ نفر هم در کلاس‌های سوادآموزی اتباع خارجی ( کشور افغانستان) در گنبدکاووس شرکت کردند.

وی افزود: ۶۰ نفر آموزش دهنده و ۲۸۳ نفر به صورت حق التدریسی در گنبدکاووس، آموزش بی‌سوادان و کم‌سوادان را بر عهده دارند.

تقان‌پور همچنین از اجرای طرح ملی بسته تحولی "پیوند سواد و زندگی" در روستای حالی آخوند گنبدکاووس خبر داد و گفت: آموزش گلیم بافی، پرورش قارچ و خیاطی در کنار آموزش‌های سوادآموزی در این طرح به علاقه‌مندان ارائه می‌شود.

وی به درصد باسوادی یا آمار بی‌سوادان گنبدکاووس اشاره نکرد و افزود: برابر دستورالعمل ابلاغی آمار در این حوزه استانی اعلام می‌شود.

با این حال احسان گوهری راد مدیرکل آموزش و پرورش گلستان پارسال در مراسم بزرگداشت روز نهضت سوادآموزی در گنبدکاووس، درصد باسوادی در این شهرستان را ۹۴.۷ درصد اعلام کرد.

همچنین عبدالقدیر کریمی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در مراسم پارسال گفته بود که ۱۲ هزار نفر از مردم این شهرستان در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال، بی‌سواد هستند..

نهضت سوادآموزی در ۷ دی‌ماه سال ۵۸ به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) تشکیل و فعالیت خود را آغاز کرد.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا