اهل سنت خراسان شمالی در 72 مسجد آیین قرآن‌خوانی برگزار می‌کنند


اهل سنت خراسان شمالی در 72 مسجد آیین قرآن‌خوانی برگزار می‌کنند

بجنورد- ایرنا- مرزنشینان اهل سنت خراسان شمالی، به مناسبت نخستین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، اقدام به برگزاری آیین قرآن‌خوانی در 72 مسجد خطه مرزی جرگلان می‌کنند.

بخشدار جرگلان از توابع شهرستان راز و جرگلان، روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آیین معنوی روز پنجشنبه، ۱۱ دیماه، بعد از نماز مغرب و عشا با رعایت تمامی موازین و پروتکل‌های بهداشتی در مساجد مزبور برگزار خواهد شد.

پولاد نجاهی با اشاره به گرامیداشت یاد ۲۹ شهید اهل سنت خراسان شمالی در هفته بصیرت، یادآور شد: روز چهارشنبه، ۱۰ دی، مراسم دیگری نیز برای گرامیداشت سالروز شهادت سردار شهید سلیمانی و چهلم شهید محسن فخری زاده با حضور علمای اهل سنت و شیعه در منطقه برپا خواهد شد.

وی نشست علمای اهل تسنن و تشیع منطقه با هدف تقریب مذاهب و بصیرت افزایی در دهه بصیرت را از دیگر برنامه های پیش بینی شده در این منطقه برشمرد و افزود: پارسال نیز مراسم قرآن خوانی در ۶۰ مسجد اهل سنت بخش جرگلان برای هدیه به روح شهید سلیمانی برگزار شد زیرا اهل سنت این منطقه، بزرگداشت یاد و خاطره آن شهید را وظیفه دینی و شرعی خود می دانند.

جرگلان، از بخش های شهرستان راز و جرگلان در شمال خراسان شمالی به مرکزیت شهر یکه سعود است.
بنابر سرشماری مرکز آمار ایران، جمعیت راز و جرگلان در سال ۱۳۹۵ حدود ۶۰ هزار نفر بوده که ۷۵ درصد آنان را ترکمن‌های اهل تسنن تشکیل می‌دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند