استاد دانشگاه محقق اردبیلی برنده بورس تحقیقاتی فون هومبولت  آلمان شد


استاد دانشگاه محقق اردبیلی برنده بورس تحقیقاتی  فون هومبولت  آلمان شد

اردبیل - ایرنا - رییس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دکتر ماندانا امیری عضو هیات علمی این دانشگاه برنده بورس تحقیقاتی فون هومبولت آلمان شد.

دکتر محمدتقی آل‌ ابراهیم روز یکشنبه افزود: امیری موفق به کسب این بورس تحقیقاتی برای پژوهشگران کارآزموده" با مبلغ ۴۹ هزار یورو به مدت ۱۲ ماه تحقیق در کشور آلمان با موضوع تحقیقاتی تولید هیدروژن با استفاده از شکافت الکتروشیمیایی آب شده است.

وی اظهار کرد: بنیاد الکساندر فون هومبولت به عنوان یکی از معتبرترین بنیادهای علمی دنیا از سال ۱۹۵۳ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده و طی سال‌های گذشته ۲۶ هزار نفر از پژوهشگران برجسته کشورهای مختلف از حمایت‌های این بنیاد بهره‌مند شدند و تاکنون ۵۱ نفر از برندگان جایزه نوبل در رشته‌های مختلف از این بنیاد بورسیه تحقیقاتی اخذ کرده‌اند.

رییس گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: این بنیاد در تلاش است که با برقراری ارتباط بین دانشمندان برجسته دنیا و محققان آلمانی آنها را در بالاترین سطح حمایت کند.

آل ابراهیم با بیان اینکه بورس "هومبولت برای پژوهشگران کارآزموده" ویژه استادان جوانی که کمتر از ۱۲ سال از دانش‌آموختگی آنها گذشته است، اعطا می شود، ادامه داد: اعطای این بورس وابسته به موضوع پژوهشی ارائه شده توسط پژوهشگر و رزومه اوست و پروپوزال ارائه شده باید پس از انتخاب با همکاری یک استاد آلمانی در آن کشور اجرا شود.

او گفت: دکتر ماندانا امیری دانشیار و عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی دکترای خود را در رشته شیمی تجزیه از دانشگاه صنعتی شریف اخذ نموده و تاکنون موفق به کسب جوایز بین‌المللی مانند جایزه "راجر تیلور" از گروه کربن بریتانیا، بورس تحقیقاتی DAAD آلمان و عناوین داخلی از جمله منتخب فدراسیون سرآمدان علمی ایران در سال ۹۹ شده است.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا