رشد تولید بیش از 20 درصدی 330 بنگاه تولیدی با ارزش افزوده بالا


رشد تولید بیش از 20 درصدی 330 بنگاه تولیدی با ارزش افزوده بالا

تهران- ایرنا- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با تأمین مواد اولیه واحدهای تولیدی در پی ابلاغیه‌های جدید ستاد اقتصادی دولت، تولید جان دوباره‌ای گرفت و در چند وقت اخیر 330 بنگاه تولیدی با ارزش افزوده بالا بیش از 20 درصد رشد تولید داشته‌اند.

به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، "مهدی صادقی نیارکی" در نشست وزیر صنعت با اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان این مطلب، افزود: ابلاغیه‌های جدید ستاد اقتصادی دولت، مشکلات واحدهای تولیدی را برای تامین مواد اولیه کاهش داده است و این واحدها با استفاده از تامین مواد اولیه از طریق واردات در مقابل صادرات به نتایج خوبی رسیدند.

وی، رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان از طریق واردات را موقعیت مناسبی برای تامین مواد اولیه تولید کنندگان دانست و گفت: شرایط برای تامین مواد اولیه بخش تولید تسهیل شده است، استفاده از ارز اشخاص، ارز متقاضی و واردات در مقابل صادرات خود و دیگران این تسهیل را در شرایط سخت تحریمی را فراهم آورده است.

معاون امور صنایع وزارت صنعت همچنین بیان‌داشت: مراجعات واحدهای تولیدی برای تامین ارز کاهش یافته است، زیرا تخصیص و تامین ارز در سامانه نیما رو به افزایش است.

صادقی نیارکی، درخصوص تامین مواد اولیه کالاهایی که با کمبود مواجه‌اند، تصریح‌کرد: نظام سهمیه‌بندی مبتنی بر صورت‌های مالی را در این حوزه مستقر کردیم که برای توزیع عادلانه مواد اولیه بهترین سیستم است و واردات برای این کالاها باید تسهیل یابد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!