مراسم عزاداری دهه اول فاطمیه برگزار می‌شود 


مراسم عزاداری دهه اول فاطمیه برگزار می‌شود 

یونس میجانی گفت: از آنجایی که در آستانه فرارسیدن ایام فاطمیه قرار داریم بنابراین با کمک و مشارکت اعضای کانون امام علی (ع) به مدت 10 شب مراسم عزاداری همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.

«یونس میجانی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: از آنجایی که در آستانه فرارسیدن ایام فاطمیه قرار داریم بنابراین با کمک و مشارکت اعضای کانون امام علی (ع) به مدت ۱۰ شب مراسم عزاداری همراه با رعایت کامل نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار می شود.



مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت افزود: این مراسم از یکشنبه شب ۷ دی راس ساعت ۱۹ آغاز می شود و عزاداران می توانند با خاطری آسوده در این مراسم شرکت کنند.



وی بیان کرد: البته افرادی که به دلیل بیماری و یا هرگونه مشکلی، امکان شرکت در مراسم دهه اول فاطمیه را ندارند می توانند هر شب راس ساعت ۱۹ به صورت زنده از طریق اینستاگرام بیننده این مراسم شوند.



میجانی ابراز کرد: موضوع سخنرانی این شب ها به رفع شبهات در خصوص شهادت حضرت زهرا (س) و ایام فاطمیه اختصاص دارد و با این اقدام بتوانیم در راستای ترویج معارف فاطمی گامی هر چند کوچک برداریم.



یکی از ویژه برنامه های تدارک دیده شده برای شب شهادت حضرت زهرا (س)، مراسم تعزیه خوانی تحت عنوان حریم سوخته است که توسط بچه های مسجدی کانون اجرا می شود.



مدیر کانون فرهنگی هنری امام علی (ع) جیرفت اظهار کرد: همچنین در نظر داریم در ایام فاطمیه با مشارکت اعضای پایگاه مقاومت بسیج و کانون، سوگ نمایش اجرا کنیم.



وی ادامه داد: به همین منظور قریب ۳۰ نفر از اعضای کانون و پایگاه مقاومت بسیج در حال تمرین هستند تا بتوانند در این ایام به بهترین شکل ممکن وقایع مرتبط با شهادت حضرت زهرا (س) همچون ماجرای سقیفه، باغ فدک و واقعه غدیر را نشان دهند.



میجانی در خاتمه عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های ایام فاطمیه، راه اندازی ایستگاه صلواتی با همکاری پایگاه مقاومت بسیج مسجد است و در همین راستا بسته های فرهنگی و ماسک در بین عزاداران توزیع می شود.

پایان پیام/586

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پنج عضو استان قم به باشگاه رویش استعدادهای برتر ادبی "قاف" راه یافتند