امام جمعه اهل‌سنت تایباد: شهادت سردار سلیمانی وحدت مسلمین را تقویت کرد


امام جمعه اهل‌سنت تایباد: شهادت سردار سلیمانی وحدت مسلمین را تقویت کرد

مشهد- ایرنا- امام جمعه اهل‌ سنت شهرستان مرزی تایباد گفت: شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش توسط آمریکای جنایتکار و تروریست نه تنها نقشه‌های نیات شوم استکبار را برای صدمه به جهان اسلام آشکارتر کرد بلکه همبستگی، اتحاد و مقاومت مسلمانان جهان را تقویت نمود و استحکام بخشید.

مولوی غلام‌نبی توکلی روز دوشنبه در آستانه سالگرد شهادت سردار دلها، شهید حاج قاسم سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی مرد روزهای سخت و محبوب قلب ملت بزرگ، مومن و انقلابی ایران و مردم مسلمان و آزاده دنیا بود که در سالهای خدمت و حضور در جبهه های مقاومت، جهاد، ایثار و شهادت به اسلام و نظام اسلامی عزت و افتخار هدیه کرد.
وی ادامه داد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در جنگ میان اسلام و کفر به مستکبران جهان نشان داد که هویت پوشالی شان درهم شکستنی است و با مجاهدت و ایثار و مقاومت جانانه می توان بر ابرقدرت ها چیره شد و به آنها درسی داد که در آن نجات محرومان و مظلومان و نابودی ظلم و ستم و استبداد جنایتکاران نهفته است.
این روحانی اهل‌سنت گفت: دشمنان استکباری و در راس آنها ترامپ و سران جنایتکار آمریکایی و صهیونیستی با رقم زدن حوادث تروریستی و به شهادت رساندن سربازان رشید اسلام فکر می کنند که توانسته اند به اسلام و انقلاب ضربه وارد کنند و ابهت مسلمانان را درهم بشکنند اما با این اقدام نابودی و زوال خود را نزدیک تر ساختند.
توکلی افزود: دشمنان اسلام و کشور از سالهای نخستین انقلاب تاکنون با ملت بزرگ ایران در جنگ و پیکار بوده اند و انجام حوادث تروریستی و ترور شخصیت های محبوب و مورد وثوق مردم از اهداف پلید آنها بوده که قابل پیش بینی است اما نمی دانند با عملیات های تروریستی و شهادت نخبگان و نیروهای جهادی و افراد خدمتگزار، به استحکام و عظمت این سرزمین و ملت همیشه در صحنه و مقتدر افزوده می شود.

وی ادامه داد: با نزدیک شدن به نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در کشورهای همسایه عراق، سوریه، لبنان و یمن شوری به پا خاسته که این نشان از ارادت جهان اسلام به این شهیدان دارد.

امام جمعه اهل‌ سنت تایباد گفت: استکبار جهانی بداند با این نقشه های پلید و ددمنشانه نمی تواند از عزم راسخ مردم ایران برای مقابله با توطئه های سران کفر در کشورهای اسلامی بکاهد.

سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی به همراه ابومهدی المهندس از فرماندهان مقاومت عراق، پس از عمری مجاهدت بامداد روز ۱۳ دی ماه سال ۹۸ در حمله بالگردهای آمریکایی در فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

مرکز شهرستان مرزی و ۱۳۸ هزار نفری تایباد در فاصله ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ سلام فرمانده 3 ابوذر روحی