23هزار و 208مبتلا و 396 فوت کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد از اسفند ماه تاکنون


23هزار و 208مبتلا  و 396 فوت کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد از اسفند ماه تاکنون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تاکنون 23 هزار و 208 مورد مثبت مبتلا به کووید 19 از طریق تست های pcr و رپید تست شناسایی شده است.

پرویز یزدان‌پناه روز یکشنبه هفتم دی ماه در ویدئو کنفرانس با وزیر بهداشت افزود: تاکنون ۶۱ هزار و ۷۵۵ تست pcr انجام گرفته که ۲۲ هزار و ۹۴۶ نمونه مثبت و طی انجام ۱۵۴۲ رپید تست۲۶۲ بیمار شناسایی شده است.
وی اظهار کرد: تاکنون ۱۵۶ هزار مراجعه کننده به مراکز درمانی استان داشتیم که ۱۰ هزار و ۴۹۴ نفر بستری و در ۱۰ هزار و ۲۹۴ نفر ترخیص شده اند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خاطرنشان کرد: هم اکنون ۲۰۰ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که در ابتدای آذر ماه این آمار به ۴۸۰ نفر رسیده بود و بستری قطعی کروناویروس نیز در حال حاضر ۸۶ نفر است که در ابتدای آذرماه به ۱۹۰ نفر نیز رسیده بود.
یزدان‌پناه تصریح کرد: در حال حاضر ۲۰ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های آی سی یو بیمارستان‌های استان بستری هستند. خوشبختانه امروز یکشنبه هفتم دی ماه فوت ناشی از کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده است و طی دو روز گذشته نیز بستری بیمارستانی در استان نداشتیم.
وی ادامه داد: ۳۹۶ بیمار مبتلا به کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد جان خود را از دست داده‌اند که ۳۷۵ نفر توسط تست pcr و ۲۱ نفر توسط سی تی اسکن شناسایی شده بودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج عنوان کرد: تاکنون ۲۰ هزار و ۸۶۴ نفر یعنی حدود ۹۰ درصد از مبتلایان بهبود یافته اند.
وی با اشاره به اینکه میانگین سنی مبتلایان ۴۲ سال و میانگین سنی فوتی ها ۶۸ سال بوده است، تاکید کرد: میزان کشندگی بیماری در استان ۱.۷ و در کشور ۴.۶درصد، میزان بروز بیماری در کشور ۱۴.۱در استان ۳۲ درصد و شاخص نمونه‌گیری نیز در کشور ۸.۶ درصد در استان ۸.۸ درصد بود.
یزدان‌پناه اظهارکرد: خوشبختانه در طی دو هفته گذشته تعداد موارد مثبت، بستری ها و بیماران آی سی یو کمتری داشتیم و شمار فوتی‌ها نیز روند نزولی را در پیش داشت.
وی افزود: معمولاً در گذشته بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ نمونه در روز دریافت می‌شد که امروز ۲۲۰ نمونه داشتیم که ۴۶ نفر مثبت بودند یعنی از ۶۵ درصد موارد مثبت به ۲۰ درصد موارد مثبت رسیدیم و این جای خوشحالی دارد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: در طرح شهید قاسم سلیمانی ۵۷۰ تیم حمایتی با ۲ هزار و ۱۵۵ نفر، ۶۵۷ تیم مراقبتی با ۲ هزار و ۳۹۵ نفر و ۱۲۸ تیم نظارتی با ۲ هزار و ۱۵۰ نفر داریم.
وی اظهارکرد: در این مدت با توجه به اینکه تعداد بیماران مبتلا به کروناویروس کاهش یافته است مقرر کردیم بخش‌های جراحی عمومی و داخلی را به بیمارستان شهید جلیل یاسوج منتقل کنیم و در حال تلاش برای انتقال سایر بخش‌ها نیز هستیم.
یزدان‌پناه افزود: طبق آخرین آمار ۹۱ درصد مردم استان از ماسک استفاده می کنند و خوشبختانه روزانه شاهد کاهش آمار مرگ و میر و کاهش بستری‌های بیمارستانی هستیم و امیدواریم که این روند به طور ثابت ادامه داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه دستگاه‌های اکسیژن ساز بیمارستان شهید جلیل یاسوج و بیمارستان شهید رجایی گچساران نصب شده است، بیان کرد: در حال آماده سازی بیمارستان نرگسی گچساران هستیم که در دهه فجر آن را افتتاح و به بهره‌برداری برسانیم.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، یزدان‌پناه در پایان از حمایت و همکاری وزیر بهداشت و معاونین در طی ۱۰ ماه شیوع کروناویروس در استان کهگیلویه و بویراحمد قدردانی کرد.
دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور نیز در این ویدئو کنفرانس ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های دکتر یزدان‌پناه و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در مدیریت بحران کروناویروس گفت: امروز پس از مدت ها شاهد اخبار و اتفاقات خوبی بودیم که این ثمره تلاش و زحمات بسیار شما در این استان است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا