بسته بودن مرزهای عربستان یک هفته دیگر تمدید شد


عربستان سعودی بسته بودن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود به دنبال شیوع گونه جدید از ویروس کرونا را...

بسته بودن مرزهای عربستان یک هفته دیگر تمدید شدعربستان سعودی بسته بودن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود به دنبال شیوع گونه جدید از ویروس کرونا را یک هفته دیگر تمدید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان (واس)، عربستان سعودی که هفته پیش در پی شناسایی گونه جهش‌یافته جدیدی از ویروس کرونا در برخی کشورهای اروپایی، همه مرزهای خود را بسته بود، این تعطیلی را یک هفته دیگر تمدید کرد.

یک مقام مسئول در وزارت کشور عربستان سعودی اعلام کرد که در چارچوب تدابیر پیشگیرانه وزارت بهداشت به دنبال شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در کشورهای غربی از جمله انگلیس، بسته شدن مرزهای زمینی، دریایی و هوایی این کشور برای یک هفته دیگر تمدید شده است.

مقام مسئول تأکید کرد که ورود به این کشور از طریق گذرگاه‌های زمینی ، دریایی و هوایی ممنوع است.

همچنین در چارچوب تدابیر جدید کرونایی کلیه افرادی که طی سه ماه گذشته از کشورهای اروپایی وارد عربستان شدند، بایستی تست کرونا بدهند. از سوی دیگر کسانی که طی حدود دو هفته اخیر از کشورهای اروپایی وارد این کشور شدند، بایستی به مدت دو هفته در خانه قرنطینه شوند.

بوریس جانسون،نخست‌وزیر انگلیس به تازگی اعلام کرد که گونه جهش‌یافته جدیدی از ویروس کرونا در این کشور کشف شده که سرعت شیوع آن 70 درصد بیشتر است.

پیش از این نیز، همزمان با افزایش نگرانی‌ها در پی شیوع گونه جدیدی از ویروس کرونا در جنوب انگلیس کشورهای هلند، بلژیک، فرانسه، ایتالیا، آلمان، ایران، کویت و ترکیه نیز پروازهای ورودی از انگلیس را ممنوع کرده بودند .

اعمال محدودیت‌های اضطراری اخیر توسط برخی کشورها در شرایطی صورت می‌گیرد که وزیر بهداشت انگلیس، گونه شناسایی‌شده ویروس کرونا را به لحاظ سرعت شیوع، «مهارناپذیر» خوانده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا