بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید


بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

گجت نیوز اگر به بازی‌های Co-op علاقه‌مند هستید و می‌خواهید لحظات خوشی را در کنار دوستانتان داشته باشید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم آشنا شوید. در این مطلب به معرفی بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم پرداخته‌ایم. با اینکه بسیاری بر این باورند که دوره بازی های دو نفره به... نوشته بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید...

اگر به بازی‌های Co-op علاقه‌مند هستید و می‌خواهید لحظات خوشی را در کنار دوستانتان داشته باشید، در ادامه می‌توانید با بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم آشنا شوید.

در این مطلب به معرفی بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم پرداخته‌ایم. با اینکه بسیاری بر این باورند که دوره بازی های دو نفره به اتمام رسیده اما هنوز هم گزینه‌های جذابی پیش روی شما قرار دارند که می‌توانید در کنار دوستانتان انجام دهید.

دوره‌ای وجود داشت که تلویزیون‌ها کوچک‌تر بودند اما اکثر بازی‌ها را می‌شد به صورت اسپلیت اسکرین (Split Screen) انجام داد. با محبوبیت بازی‌های چند نفره آنلاین، حالا کمتر اثری به صورت دو نفره ساخته می‌شوند اما هنوز هم می‌توان آثار کو-آپ جذابی را پیدا ‌کرد که یاد و خاطره گذشته را زنده می‌کنند.

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم

نسل نهم کنسول‌ها مدتی قبل آغاز شد و اکنون بهترین زمان است که نگاهی به نسل قبلی داشته باشیم و آثار دو نفره برتر آن را معرفی کنیم. این فهرست بر اساس نمره منتقدان و میانگین امتیاز آثار در سایت متاکریتیک تنظیم شده است.

– بازی Minecraft Dungeons

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

کمتر پیش می‌آید که نسخه تازه‌ای از مجموعه ماینکرفت عرضه شود اما این نسخه فرعی جدید، یکی از بهترین تجربه‌های دونفره بازار را ارائه می‌دهد. تلفیق عناصر ماینکرفت و مکانیک‌های بازی دیابلو احتمالا به ذهن کمتر کسی رسیده است اما بازی ماینکرافت دانجنز چنین کاری را انجام می‌دهد. این بازی نقش آفرینی و هک اند اسلش، ویژگی‌های معدن‌کاری و ساخت و ساز نسخه اصلی را ندارد اما مکانیک‌های تازه‌ای را جایگزین آن کرده و در مجموع یک اثر متفاوت است.

در بازی، سیاهچاله‌های زیادی وجود دارد که به صورت تصادفی تولید می‌شوند و همین مسئله باعث شده تا هرگز وارد یک سیاهچاله تکراری نشوید. شما همچنین با دشمنان آشنایی از نسخه اصلی همانند اسکلت‌ها و کریپرها (Creepers) به مبارزه می‌پردازید و باید از تله‌های مختلفی عبور کرده و پازل‌های چالش برانگیزی را حل کنید. در این بازی، هر سلاح و زره‌ای که دوست داشته باشید را می‌توانید به کار بگیرید و دشمنان را یکی پس از دیگری نابود کنید. بازی Minecraft Dungeons هم‌اکنون برای ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴ و رایانه‌های شخصی در دسترس قرار دارد.

– بازی A Way Out

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

بازی‌های دو نفره بسیار کمی وجود دارند که کاملا داستان محور باشند و از زاویه دوربین سوم شخص استفاده کنند. به همین دلیل، بازی یک راه خروج، تجربه خاطره انگیزی است که داستان آن تا مدت‌ها در ذهنتان باقی می‌ماند. ماجراهای بازی پیرامون لئو و وینسنت اتفاق می‌افتد که می‌خواهند از زندان فرار کنند و زندگی تازه‌ای را آغاز نمایند.

این بازی به صورت اسپلیت اسکرین طراحی شده است و نمی‌توان آن را به صورت تک نفره انجام داد. شما باید مراحل را با همکاری دوستتان انجام دهید و مینی گیم‌های مختلفی در اثر وجود دارد که از تکمیل کردن آن‌ها لذت می‌برید. بازی A Way Out گاهی بامزه است و گاهی هم تلخ. این بازی برای پلی استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و ایکس باکس وان منتشر شده است.

– بازی World Of Tanks Blitz

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

جهان تانک‌ها یک بازی آنلاین چندنفره گسترده (MMO) است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد و از سبکی نزدیک به بازی «جهان کشتی‌های جنگی» (World of Warships) بهره می‌برد. این بازی در دوران جنگ جهانی دوم جریان دارد و در آن شما هدایت تانک‌های مختلف را بر عهده گرفته و در میدان‌های نبرد وسیع به رقابت می‌پردازید. طراحی مناسب اثر باعث شده تا بتوانید تاکتیک‌های مختلفی را در جنگ به کار بگیرید و این حس را داشته باشید که واقعا در میدان جنگ حضور دارید. انجام این بازی به صورت دو نفره، آن را هیجان انگیزتر هم می‌کند.

در بازی، تانک‌های زیادی وجود دارد که هر کدام با نقاط قوت و ضعف متفاوتی طراحی شده‌اند و شما با توجه به موقعیتی که در آن هستید، باید تانک مناسب را انتخاب کنید. همه چیز در این بازی به شلیک کردن خلاصه نمی‌شود و برای پیروزی به استراتژی‌های هوشمندانه نیازمند خواهید بود. بازی World Of Tanks کاملا رایگان است اما برای دسترسی به تمامی ویژگی‌ها و قابلیت‌ها باید نسخه پریمیوم آن را خریداری کنید.

– بازی Overcooked 2

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

این بازی شبیه ساز آشپزی، تمرکز ویژه‌ای بر روی همکاری تیمی دارد و آن را به صورت چهار نفره هم می‌توانید انجام دهید. در اور کوکد، شما و دوستانتان باید در یک رستوران شلوغ، آشپزی کنید و انواع چالش‌ها و سفارش‌های پیچیده در مسیر شما قرار می‌گیرد. باید بدانید که همکاری با دوستانتان چندان آسان نخواهد بود و احتمالا بارها به مشکل بر می‌خورید.

در کنار شستشوی ظرف‌ها و خُرد کردن سبزی، باید به موانع طبیعی اطراف نیز توجه داشته باشید که همین کار را سخت می‌کند. برای مثال، در بعضی از مناطق، زمین حرکت می‌کند یا گاهی زمین سوراخ است و اگر هوشیار نباشید، به داخل آن سقوط می‌کنید. اور کوکد ۲ شاید سختی‌های خودش را داشته باشد اما موفقیت در آن غیرممکن نیست.

– بازی Don’t Starve Together

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

پس از موفقیت نسخه اصلی دنت استارو، اکثر طرفداران خواستار اضافه شدن بخش آنلاین به آن بودند. سازندگان هم در نهایت یک نسخه مستقل برای آن منتشر کردند. این بازی با الهام از آثار سبک بقای سندباکس همانند ماینکرفت طراحی شده اما از نظر بصری، مخاطب را به یاد فیلم‌های تیم برتون می‌اندازد. داستان بازی ساده است: شما باید تمام تلاش خود را بکنید که در یک محیط وحشی زنده بمانید و تا جایی که می‌توانید، برای روزهای بیشتری زنده بمانید اما این کار اصلا ساده نیست.

دنیای بازی Don’t Starve Together به شدت خطرناک است و هر لحظه امکان دارد که کشته شوید. اگر هم احیانا از همه هیولاهای بازی جان سالم به در بردید، باید با یک زمستان سخت مقابله کنید که گاهی تبدیل به کابوس می‌شود. این بازی دارای شخصیت‌های مختلفی هم هست که هر کدام از آن‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای دارند. نقشه‌های بازی به صورت تصادفی ساخته می‌شوند، بنابر این هر بار که کشته شوید و کار را از ابتدا آغاز کنید، گویی وارد یک محیط کاملا جدید شده‌اید.

– بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

این کراس اُوِر میان ماریو و خرگوش‌ها بسیار بامزه و سرگرم کننده از کار در آمده است. این بازی را به صورت انفرادی هم می‌توانید انجام دهید اما اوج جذابیت آن در بخش دو نفره است. بر خلاف اکثر عناوین مشابه، گیم پلی این بازی به صورت نوبتی (Turn-based) است، بنابر این باید برای هر حرکت خود استراتژی داشته باشید و شرایط را به درستی بسنجید.

در بازی، تعداد محدودی پازل هم وجود دارد که انجام دادن آن‌ها اجباری است. همچنین در بازی چهار دنیای مختلف وجود دارد که هر کدامشان از ویژگی‌های خاصی بهره می‌برند. شما می‌توانید تمرکز خود را بر روی نابودی دشمنان قرار دهید یا تنها به انجام ماموریت‌های اصلی بپردازید. همان طور که بالاتر هم اشاره شد، بازی Mario + Rabbids Kingdom Battle را به صورت تک نفره هم می‌توانید انجام دهید اما خیلی زود خسته کننده می‌شود و کشش خاصی ندارد. این بازی تنها بر روی کنسول نینتندو سوییچ در دسترس قرار دارد و با اینکه کمتر در مورد آن صحبت می‌شود اما یکی از بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم محسوب می‌شود.

– بازی Cuphead

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

اگر فکر می‌کنید که بازی دارک سولز (Dark Souls) سخت است، شاید بازی کاپ هد باعث شود تا در معیارهای خود بازنگری کنید. این بازی پلتفرمر، با الهام از کارتون‌های قدیمی میکی ماوس ساخته شده و فضای خاطره انگیزی دارد اما نباید فریب محیط کارتونی و دوست داشتنی آن را بخورید، این بازی به شکل عجیبی سخت و پرچالش است. در این بازی باید برای هر حرکت، زمان بندی درستی داشته باشید و یک لحظه تعلل کافی است تا با شکست رو به رو شوید.

این بازی را هم می‌توان به صورت دو نفره انجام داد اما باید بدانید که اضافه شدن یار، از سختی آن کم نمی‌کند! بلکه برعکس، حضور بازیکن دوم باعث می‌شود تا شکست دادن بعضی از غول آخرها سخت‌تر هم شود، زیرا آن‌ها قدرتمندتر می‌شوند و برای شکست دادنشان، باید دو برابر تلاش کنید. در بین این شلوغی‌ها، گاهی کنترل اوضاع از دست شما خارج می‌شود و نتیجه‌اش چیزی جز مرگ نیست. داستان بازی در مورد کاپ هد و برادرش ماگ من است که با شیطان شرط‌بندی می‌کنند اما شکست می‌خورند و حالا باید تاوان بدهند.

– بازی Stardew Valley

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

ساختن یک مزرعه هرگز تا این اندازه آرامش بخش و حتی اعتیادآور نبوده است. این بازی را یک طراح به نام اریک بارون (Eric Barone) ساخت تا مهارت‌های برنامه نویسی خود را ارتقا دهد. پس از چهار سال تلاش، این بازی سرانجام منتشر شد و به یک موفقیت غیرمنتظره رسید. بازی استاردو ولی حالا بر روی اکثر پلتفرم‌ها در دسترس قرار گرفته و بیش از ۱۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

این بازی هم همانند کاپ هد، شاید گرافیک پیکسلی و دوستانه‌ای داشته باشد اما اثر عمیق و حتی نسبتا پیچیده‌ای است. در استاردو شما می‌توانید محصولات زراعی تولید کنید، حیوان پرورش دهید، غذا بپزید، ماهیگیری کنید، ازدواج کنید، آیتم‌های مورد نیاز خود را بسازند و در کل، یک زندگی آرام مجازی داشته باشید! اما جذابیت اصلی بازی در دو نفره انجام دادن آن است. شما می‌توانید با دوستان خود یک مزرعه مشترک بسازید و منابع را به اشتراک بگذارید.

– بازی Monster Hunter: World

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

این نسخه مانستر هانتر یکی از آن آثاری است که تجربه‌اش به صورت دو نفره، حس و حال متفاوتی دارد و می‌تواند شما را از خواب و خوراک بیندازد. پنجمین قسمت سری اصلی مانستر هانتر از زوایای مختلف، یک پیشرفت محسوس برای این مجموعه به حساب می‌آید. جایی که این بازی می‌درخشد، بخش آنلاین آن است که می‌توانید همراه با دوستانتان به شکار و نابودسازی هیولاها بپردازید. تا اینجا بیش از ۱۶ میلیون نسخه از این بازی به فروش رفته که نشان می‌دهد تا چه اندازه کیفیت بالایی دارد.

نسخه‌های قبلی این مجموعه نیز آثار خاطره انگیزی بودند اما این قسمت از نظر وسعت و جلوه‌های بصری، تجربه وسیع‌تری برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. خوشبختانه بازی به شکلی طراحی شده که برای تازه واردها سخت نباشد و در عین حال برای طرفداران قدیمی نیز چالش‌های زیادی ایجاد کند. ناگفته نماند که بازی Monster Hunter: World از اسپلیت اسکرین و لن پشتیبانی نمی‌کند و تنها به صورت آنلاین قابل انجام است.

– بازی Animal Crossing: New Horizons

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

یکی از محبوب‌ترین عناوین این روزهای نینتندو سوییچ که در ابتدای عرضه، کمی مورد انتقاد قرار گرفت اما سازندگان با انتشار آپدیت‌های مختلف، آن را بهبود بخشیدند و حالا با یک اثر خوب رو به رو هستیم که تجربه آن به صورت دو نفره می‌تواند جذاب‌تر هم باشد. این بازی شبیه ساز زندگی می‌تواند شما و دوستانتان را برای صدها ساعت سرگرم کند و در آن می‌توانید به انجام کارهای مختلفی بپردازید.

شما قادر هستید به جزیره دوستتان بروید و اگر با کمبود منابع رو به رو هستید، لوازم مورد نیازتان را از او قرض بگیرید یا حتی دوستتان را به جزیره خود دعوت کنید! بازی Animal Crossing: New Horizons توانست در مراسم گیم اواردز ۲۰۲۰ نامزد سه جایزه مهم هم شود، از جمله بهترین بازی سال. اگر صاحب یک کنسول نینتندو سوییچ هستید، این بازی را فراموش نکنید که بدون شک یکی از بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم است.

– بازی Minecraft

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم که باید تجربه کنید

بازی ماینکرفت هرگز خسته کننده نمی‌شود و هنوز هم مثل روزهای اول عرضه، محبوب است. تقریبا همه کسانی که آشنایی کوچکی با دنیای بازی دارند، نام ماینکرفت را شنیده‌اند یا آن را تجربه کرده‌اند. یک اثر جهان باز که در آن به معنای واقعی کلمه می‌توانید هر چه که می‌خواهید را خلق کنید و هر چه که دوست دارید را انجام دهید. گیم پلی جذاب بازی ماینکرفت با ساعت‌ها و روزها بازی کردن، خسته کننده نمی‌شود. افراد زیادی هستند که سال‌ها برای این بازی وقت صرف کرده‌اند و هنوز هم مثل روز اول، از آن لذت می‌برند.

اگر به دنبال یک تجربه متفاوت از ماینکرفت هستید، توصیه می‌کنیم که آن را به صورت دو نفره انجام دهید و باید بدانید که ماجراجویی‌های غیرمنتظره‌ای در انتظار شما است. بازی Minecraft با به فروش رساندن بیش از ۲۰۰ میلیون نسخه، پرفروش‌ترین بازی تاریخ محسوب می‌شود. این بازی بر روی تمامی پلتفرم‌ها از جمله ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند در دسترس قرار دارد.

کدام یک از آثار فهرست بهترین بازی های دو نفره نسل هشتم را تجربه کرده‌اید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا