رسیدن به وضعیت مطلوب دستاورد بزرگ طرح شهید سلیمانی است


رسیدن به وضعیت مطلوب دستاورد بزرگ طرح شهید سلیمانی است

یاسوج - ایرنا - استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با اجرای طرح مشترک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، علاوه برکاهش چشمگیر تعداد مبتلایان، بستری ها و فوتی های ناشی از بیماری کووید 19 در استان به وضعیت مطلوبی رسیده است.

حسین کلانتری روز دوشنبه در حاشیه نشست طرح تکمیلی مقابله با ویروس کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران،‌وزیر بهداشت و رییس سازمان بسیج مستضعفین با فرمانده سپاه فتح کهگیلویه وبویراحمد و رییس دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، افزود: طرح سردار شهید سلیمانی بر مبنای محله محوری با همکاری وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین برای مبارزه با ویروس کرونا در سراسر کشور آغاز شد.

وی اظهار داشت: این طرح از حدود ۴۵ روز پیش تصویب و دستورالعمل های لازم طراحی و برای اجرا به سپاه و دانشگاه های علوم پزشکی استان ها ابلاغ شد که در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با همکاری سپاه و بسیج سازندگی استان از همان ابتدای ابلاغ طرح به خوبی آغاز شد.

کلانتری اجرای طرح شهید سلیمانی در این استان را گامی مهمی در جهت پیشگیری از شیوع ویروس کرونا دانست و افزود: استان در حال حاضر از وضعیت قرمز خارج و در وضعیت نارنجی و زرد است که باید تلاش کنیم استان در وضعیت مطلوب قرار گیرد.

وی با بیان برگزاری ۸۲ جلسه شهرستانی و استانی در راستای اجرای هر چه بهتر این طرح در استان گفت: اجرای ۶۷۷ مصوبه در این راستا نقش مهمی در کنترل ویروس کرونا و همینطور تغییر از وضعیت قرمز به نارنجی و زرد داشته است.

کلانتری اظهارکرد: ۷۰ بلوک شهری، ۳۵۰ بلوک روستایی و ۴۶ بلوک اقشاری برای اجرای هر چه بهتر تشکیل و هم اکنون در مرحله نظارت و سرکشی از شهرستان ها جهت تحلیل و اصلاح عملکرد تیم ها هستند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تیم بندی تخصصی را از دیگر مراحل اجرای طرح شهید سلیمانی ذکر کرد و گفت: یکهزارو ۷۰۲ تیم با ۶ هزارو ۶۹۵ عضو در بخش های مختلف مراقبتی، حمایتی و نظارتی فعالیت می کند.

کلانتری تهیه و اجرای ۴۱ برنامه و۱۳۰ خبر تلویزیونی، ۴۱۰ خبر تحلیلی مجازی ، تهییه موشن گرافی، ۲۳ مورد انفوگرام و همچنین آماده سازی بیلبوردهای تلویزون شهری را از جمله اقدامات پوش رسانه ای این طرح اعلام کرد.

وی تصریح کرد: سه هزارو ۳۰۰ بسته حمایتی و بهداشتی به ارزش ۱۶ میلیارد و ۸۳۰ میلیون ریال نیز در طرح شهید سلیمانی بین بیماران مثبت کرونایی در سطح استان توزیع شد.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست طرح شهید حاج قاسم سلیمانی را از خلاقیت های مدیریت جهادی دانست و گفت: در این طرح که با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجرایی شده است کار شبکه سازی در قالب ۷۳۶ تیم اجرایی در استان تا سطح روستاها انجام شد.
سردار حمید خرم دل افزود: بیش از ۲ هزار ۸۲۸ نفر در این شبکه ها برای مهار شیوع ویروس کرونا ساماندهی شدند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی هم گفت: تعداد بستری های استان از ۴۸۰ نفری در ابتدای طرح به ۲۰۰ نفر و بستری بیماران در مراقبت های ویژه از ۳۲ به ۱۸ بیمار کاهش یافت.

پرویز یزدانپناه اضافه کرد: هم اکنون ۸۵ نفر بیمار قطعی کرونا در سطح استان وجود دارد که وضعیت استان بسیار مطلوب و مناسب است.

وی گفت: با اجرای این طرح تعداد فوتی ها نیز از فوت روزانه ۶ نفر به میانگین ۲ نفر کاهش یافت.

یزدانپناه جمع تعداد فوتی های استان ناشی از ویروس کرونا را ۲۹۶ نفر اعلام کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس