شهادت سردار سلیمانی بصیرت و وحدت را در میان جوامع اسلامی به ارمغان گذاشت


شهادت سردار سلیمانی بصیرت و وحدت را در میان جوامع اسلامی به ارمغان گذاشت

مدرس تاریخ در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری گفت: همانگونه که روز 9 دی‌ماه روز بصیرت و ولایت‌مداری ایران اسلامی است، شهادت سردار سلیمانی نیز بصیرت و وحدت را در میان جوامع اسلامی به ارمغان گذاشت.

شهادت سردار سلیمانی بصیرت و وحدت را در میان جوامع اسلامی به ارمغان گذاشت

ماشاالله ایزدی مدرس تاریخ در دانشگاه‌های چهارمحال و بختیاری، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به دهه بصیرت و سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: روز ۹ دی‌ماه نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری از افتخارات مردم ولایت‌مدار کشور به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه حماسه ۹ دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردمی است، افزود: این حماسه بزرگ برای دفاع از مقدسات، نهضت عاشورا و حرمت خون شهیدان بود. حضور حماسی مردم ایران در این روز نشان داد که مردم ولایت‌مدار تا پای جان، از ولی‌فقیه خود پیروی و از نظام اسلامی محافظت و مراقبت می‌کنند.

ایزدی ادامه داد: ۹ دی‌ماه روز بصیرت‌افزایی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی به ثبت رسید و این روز به نظام و ولایت‌فقیه تعلق دارد.

این مدرس تاریخ با اشاره به در پیش بودن اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، بیان کرد: سردار شهید سلیمانی شخصیتی بود که شهادتش دنیا را تحت تاثیر قرار داد، این شهید بزرگوار یک شخص نیست بلکه شخصیتی است که دارای جاذبه‌ها و دافعه‌های نیرومندی بوده و مردم جهان را شیفته خود کرد، به طوری که در مقابل شرورترین فرد جهان ایستادگی کرد و این امر موجب شهادت این بزرگوار شد.

وی تأکید کرد: سردار سلیمانی یک فرد نبود بلکه یک اندیشه و مکتب بود، مکتب این شهید همان مکتب بسیج و اسلام است، همانگونه که روز ۹ دی‌ماه روز بصیرت و ولایت‌مداری ایران اسلامی است، شهادت سردار سلیمانی نیز بصیرت و وحدت را در میان جوامع اسلامی به ارمغان گذاشت.

ایزدی یادآور شد: حاج قاسم سلیمانی تربیت‌یافته مکتب قرآن بود، شخصی ولایی، انسانی فکور، اندیشمند و دارای بصیرت بسیار عمیقی، فرمانده‌ای شجاع و باتدبیر بود که به تمام مسائل نگاه بصیرتی داشت.

وی افزود: یک عمر در تبعیت از ولایت انجام وظیفه کرد و درک درستی از ولایت داشت، تعبد او به ولایت لحظه‌ای و احساسی نبود بلکه عقلانی بود، همچنین در دفاع از حریم ولایت بی‌بدیل بود و به ولایت‌پذیری اعتقاد خاصی داشت.

این مدرس تاریخ بیان کرد: انسان بصیر، دشمن‌شناس خوبی است که این ویژگی در سیره و منش سردار بزرگوار جاری و ساری بود، از طرفی راه رسیدن به بصیرت نور ولایت است که وجود سردار شهید، آمیخته با ولایت بود.

وی تأکید کرد: اخلاص، اعتماد به خدا، گذشت و بصیرت موجب محبوبیت حاج قاسم شده بود، همه شهدای اسلام عزیز هستند اما وجود اخلاص، انسان را در مسیری قرار می‌دهد که حتی می‌تواند دنیا را تحت تاثیر قرار دهد.

ایزدی افزود: مهمترین ویژگی جوان مؤمن و انقلابی داشتن ویژگی همچون بصیرت همراه با اخلاص است، به این معنا که هر چه بصیرت افزایش یابد انسان به خدا نزدیک‌تر و هر چه اخلاص بیشتر خداوند انسان را به بصیرت نزدیک‌تر می‌کند، با این وجود، شهید سلیمانی انسانی با اخلاص و بصیرت بود که بسیاری از مردم جهان به شخصیت وی، پس از شهادتش پی بردند.

وی تصریح کرد: در مکتب سردار سلیمانی ترس وجود نداشت و سرانجام با افکار بلند خود و بصیرت، کمر استکبار را شکست، هنگامی که دشمن بالندگی سردار سلیمانی را مشاهده می‌کند، سپاه را مورد هجمه قرار می‌دهد و جنایتی بزرگ را مرتکب می‌شود و این شخصیت بزرگ اسلام را به شهادت می‌رساند.

این مدرس تاریخ با اشاره به اینکه وصیت‌نامه سردار شهید سلیمانی به عنوان میثاق‌نامه و منشور بصیرتی است، تاکید کرد: در این زمینه باید تمامی اقشار جامعه به آن توجه و برای پیشبرد اهداف کشور از آن استفاده کنند تا نتیجه موفقیت‌ها و پیروزی‌های کشور دوچندان حاصل شود.

ایزدی مدافع ولایت‌فقیه و پای‌بند بودن به انقلاب را نقطه عطف وصیت‌نامه دانست و گفت: این شخصیت بزرگوار همواره بر حفظ وحدت و فراجناحی بودن نیز تاکید داشتند.

وی تصریح کرد: لازم است با تاکیداتی که در وصیت‌نامه خود به تمام اقشار داشته این مهم مورد توجه همگان قرار گیرد، چه بسا امثال شهید سلیمانی را بتوان در جامعه تربیت کرد تا دشمن نتواند حتی برای لحظه‌ای به کشوری همچون ایران فکر کند و همانگونه که از وجود سردار سلیمانی هراس داشت از امثال این شهید نیز بهراسد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید