معجزه زندگی یک نویسنده به 66 هزار نسخه رسید


معجزه زندگی یک نویسنده به 66 هزار نسخه رسید

کتاب «نخل و نارنج» داستانی از زندگی شیخ مرتضی انصاری، به قلم وحید یامین‌پور در انتشارات «کتاب جمکران» به شمارگان 66 هزار جلد رسید.

معجزه زندگی یک نویسنده به 66 هزار نسخه رسیدبه گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی کتاب جمکران کتاب «نخل و نارنج» نوشته وحید یامین‌پور درباره زندگی و زمانه شیخ مرتضی انصاری زمستان ۹۷ به همت انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.
«نخل و نارنج» از همان ابتدا با استقبال کم‌نظیری روبرو شد. تصاویر زیبایی از صف‌های خرید کتاب در نمایشگاه کتاب و جشن امضا متعدد در شهر‌های گوناگون به ثبت رسیده است. این اثر که نویسنده‌اش آن را معجزه زندگی خود می‌داند، مدت‌ها در صدر پرفروش‌ترین بازار کتاب ایران قرار داشت و تا امروز تعریف و بازخورد‌های جالبی از خوانندگان در فضای مجازی مکرر دیده می‌شود.
مشتاقان «نخل و نارنج» از همه طیف فکری و سنی هستند و توصیف تاثیر داستان زندگی شیخ انصاری بر زندگی آن‌ها و عکس‌های ثبت شده از کتاب و برش‌های آن در شبکه‌های مجازی، خارق العاده است. هر چند که این اولین اثر داستانی نویسنده بود، اما یامین‌پور نشان داد که علاوه بر مخاطب‌شناسی، به ذوقی آراسته بوده و ترکیبی دلنشین را در اثر ارائه کرده است. استقبال و توصیف‌های چهره‌های گوناگون فرهنگی و حوزوی درباره کتاب، نشان از توفیق و برکت قلم وی در بازشناسی یک شخصیت بی‌بدیل آسمانی است و صدقه جاریه‌ای برای این چهره فرهنگی و سیاسی است.
نویسنده براساس یک اراده قلبی و جوشش درونی به سراغ روایت داستانی زندگی و زمانه «شیخ مرتضی انصاری» رفته است. شخصیتی که تأثیرش بر جریان فقه شیعی غیرقابل انکار و تلاش ستودنی او در تربیت شاگردانش بسیار ارزشمند است. تربیت یافتگانی از مکتب او که که ساختار علمی دین را قوت بخشیدند و بعد‌ها دنیا را تکان دادند.
نکته جالب توجه آنکه شاگردان تربیت یافته شیخ انصاری، پرچمدار مبارزات سیاسی تاریخ‌سازی در خاورمیانه شدند؛ شخصیتی همچون میرزای شیرازی و از شاگران وی، توانست در برابر قرارداد استعماری عصر ناصرالدین شاه فتوای مشهور تحریم تنباکو را صادر کند. دیگر شاگردان شیخ انصاری نیز جریان‌ساز نهضت‌های قرن اخیر بودند. مکتب علمی و فقهی او شاگردانی، چون امام خمینی(ره) داشت که اولین حکومت دینی در دوران غیبت کبری را بنا کرد.
«نخل و نارنج» به قلم وحید یامین‌پور در انتشارات «کتاب جمکران» در کمتر از دو سال ۴۲ بار چاپ شد و شمارگان آن از ۶۶ هزار نسخه گذشت.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر ناگهانی چهره و اندام همایسریال پایتخت بعد 10 سال ! / هم لاغر هم خیلی پیر ! + عکس