70 هزار آزمایش کرونا در قزوین انجام‌ شده است


70 هزار آزمایش کرونا در قزوین انجام‌ شده است

قزوین - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوبن گفت: از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون 70 هزار آزمایش کرونا در مراکز درمانی و غربالگری استان انجام شده است.

به گزارش ایرنا، پیمان نامدار روز سه شنبه در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد، با اشاره به تجربه سه دوره پیک کرونا افزود: خوشبختانه شاهد روند نزولی ۸۰ درصدی در بیماران بستری و سرپایی و ۶۰ درصدی در فوتی‌های استان هستیم.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان فوتی کرونای استان در بین کسانی بوده است که بیماری‌های زمینه‌ای داشته‌اند، اظهار داشت: ۹۰ درصد افراد فوتی کمتر از ۳۰ سال در استان دارای بیماری زمینه‌ای بوده‌اند.
نامدار اضافه کرد: سیر صعودی بیماری در استان‌های همجوار شامل گیلان، مازندران و زنجان گزارش شده است و با توجه به اینکه ارتباط تنگاتنگی بین استان قزوین و این استان‌ها وجود دارد وضعیت این استان‌ها می‌تواند برای ما خطرناک باشد.
این مسوول با بیان اینکه وضعیت نارنجی بیماری کویید ۱۹ در استان به معنای خطر و هشدار و شرایط کاملا شکننده است، تصریح کرد: استان‌های همجوار قزوین شیب صعودی بیماری را دارند و اگر مردم استان رعایت نکنند دوباره به وضعیت قرمز بازخواهیم گشت.
وی خاطر نشان کرد: هم اکنون هیچ بیمار کرونایی در انتظار ورود به بخش آی سی یو نیست و مشارکت مردم و تلاش مدیران دستگاه‌ها در اجرای طرح مدیریت هوشمند محدویت‌های مقابله با کرونا موجب کاهش ۸۰ درصدی بیماران نسبت به یکماه گذشته شده است.
نامدار افزود: در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر فوت کردند و جمع فوتی‌های کرونایی در استان قزوین از ابتدا تاکنون به هزار و ۲۲۰ نفر رسیده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین افزود: ۷۶ درصد بیماران کرونایی در بیمارستان‌های علوم پزشکی، پنج درصد در بیمارستان‌های خصوصی و مابقی در تامین اجتماعی بستری شده‌اند.
وی با بیان اینکه شهرهای البرز و آوج در وضعیت زرد و مابقی شهرهای استان نیز در وضعیت نارنجی هستند، اضافه کرد: در شهرهایی که وضعیت نارنجی و زرد دارند مراسم‌های فرهنگی، آیینی و آموزشی چه در دانشگاه‌ها، چه در مدارس و چه در سایر نقاط شهر برگزار نمی‌شود.
وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی، افزود: در اجرای این طرح، سپاه، هلال احمر و نیروهای جهادی زحمت زیادی کشیدند ولی نیاز به آموزش در این طرح، هنوز خلا اصلی ما است.
نامدار ادامه داد: دستورالعمل انتخابات و الزامات سلامت محیط کار برای برگزاری انتخابات اتحادیه‌های صنفی ابلاغ شده است و این اتحادیه‌ها در صورت رعایت الزمات می‌توانند انتخابات صنفی خود را برگزار کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قزوین

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصاویر جنجالی ترانه علیدوستی روی تخت بیمارستان پس از انتشار خبر بیماری + عکس