نقش آفرینی طرح توسعه مشاغل خانگی در توسعه اشتغال


نقش آفرینی طرح توسعه مشاغل خانگی در توسعه اشتغال

به همت جهاددانشگاهی استان اردبیل جلسه طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» با حضور دهیاران و بخشداران شهرستان سرعین برگزار شد.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل ظرفیت سنجی، شناسایی مزیت‌های نسبی و رقابتی بازار، آموزش و اتصال به بازار را از مراحل اجرای این طرح برشمرد و افزود: در قالب این طرح آموزش‌های کاربردی و توانمندسازی در جهت ایجاد اشتغال پایدار به مشمولان ارائه و زمینه توسعه کسب وکار برای آنها فراهم خواهد شد.

میثم ضاربنیا با بیان اینکه مراحل اجرای این طرح توسط جهاددانشگاهی با برنامه‌ریزی مدون در حال انجام است، یادآور شد: در فاز اول شناسایی فرصت با توجه به نقاط قوت و ضعف استان 13 مزیت شغلی از جمله تولیدات چرم دست دوز، قالی‌بافی، بافندگی تابلو فرش، خیاطی لباس، رودوزی سنتی، گلیم‌بافی، بسته‌بندی عسل، تولیدکننده گیاهان دارویی، کشت زعفران، ویرایشگر متون، مترجمی، برنامه‌نویسی و انیماتور به عنوان رشته‌های مورد حمایت این طرح معرفی شده است.

وی ادامه داد: برای شناسایی مشمولان و جامعه هدف این طرح لازم است هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی شکل بگیرد تا متقاضیان برای ثبت‌نام به سامانه inhb.ir به خوبی هدایت شوند.

مسئول دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان اردبیل به ارزیابی و پایش بیش از 500 متقاضی مشاغل خانگی از تعداد دو هزار و 200 ثبت نام کننده این طرح در استان اشاره و تصریح کرد: در این مرحله اولویت شغلی و توانمندی افراد مورد بررسی قرار گرفته تا نسبت به آموزش و مهارت آموزی اقدام شود و یا اگر متقاضی توانمندی لازم را داشته باشد با همکاری پیشران‌ها اشتغال و اتصال به بازار صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، در این جلسه معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان سرعین ضمن قدردانی از پیگیری مستمر جهاددانشگاهی استان برای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهار کرد: عملیاتی شدن اهداف این طرح می‌تواند در توسعه اشتغال استان نقش آفرینی کند.

رشید عباسی بیان کرد: جهاددانشگاهی برای اجرای مناسب فازهای این طرح هماهنگی و ارتباط موثری را با مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان ایجاد کرده است که این امر به یقین در جهت‌دهی برنامه‌های اجرایی این طرح تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نیاز و مزیت‌های شغلی به خوبی در این طرح شناسایی شده است لازم است با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم از مزیت‌های طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، مشمولان را شناسایی و آنها را در مسیر توسعه کسب و کار هدایت کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و عمرانی فرمانداری شهرستان سرعین ادامه داد: با هم افزایی در اجرای موفق این طرح می‌توان دغدغه اشتغال استان را برطرف کرد و به برخی کسب و کارهای خانگی جایگاه مناسبی بخشید.

عباسی افزود: پنج روستا با توجه به موقعیت جغرافیایی و میزان همکاری مردمی به عنوان پایلوت اجرای این طرح در شهرستان سرعین انتخاب شده است تا با توجه به مزیت‌های شغلی هر روستا بتوان مشمولان را در قالب این طرح توانمند و وارد بازار کار کرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق