بهره‌برداران کشاورزی مراقب سرمازدگی محصولات باشند


بهره‌برداران کشاورزی مراقب سرمازدگی محصولات باشند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ‌بهره‌برداران بخش کشاورزی اعم از زراعت، باغ، مجتمع‌های گلخانه‌ای، دامداری‌ها و مرغداری‌ها باید مراقب سرمازدگی و یخ‌زدگی زمستانی باشند.

خلیل نیکشاد 9 دی در کمیته جهش تولید در سازمان جهاد کشاورزی اظهار کرد:‌ با توجه به رعایت مسائل فنی و تخصصی در کشت و توسعه نظام گلخانه‌ای و راه‌اندازی سیستم‌های جدید در این بخش، ضرورت دارد فعالان و بهره‌برداران این حوزه مراقب سرمازدگی‌های زمستان باشند تا محصولات آنها از بین نرود.
وی تصریح کرد: کشاورزان باید به اصول تغذیه‌ای گیاه و همچنین استفاده از مواد مغزی در تولید محصولات به ویژه در مجموعه‌های گلخانه‌ای توجه داشته باشند تا کشت آنها به موقع و برداشت محصول نیز به شکل مطلوب به انجام برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در شمال استان اردبیل عمده تولیدات مربوط به گندم و همچنین غلات و دانه‌های روغنی است که با کشت به موقع و بارندگی‌های اخیر انتظار می‌رود سال پرمحصولی را در بهار سال آینده شاهد باشیم.
نیکشاد افزود: کشت به موقع نه تنها به ارتقا کیفیت تولید محصول منجر می‌شود بلکه کشاورزان را با دغدغه‌ای کمتر در زمان نگهداری و داشت محصول متمرکز می‌کند تا بتوانند به توانمندی تولید خود بیش از گذشته اهتمام جدی داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: انتظار می‌رود به نسبت سال‌های گذشته میزان بارش در زمستان و بهار سال آینده از یک شرایط نرمالی برخوردار باشد تا یک روند مطلوبی را در زمان برداشت محصول شاهد باشیم.
نیکشاد به توسعه متنوع کشت محصولات گلخانه‌ای در مناطق مختلف استان اشاره کرد و ادامه داد: آموزش‌های لازم برای بهره‌برداران در این حوزه از سوی مروجان کشاورزی ارائه می‌شود تا آنها در فرآیند تولید محصول با نقص و مشکلی جدی روبه‌رو نشوند.
وی اضافه کرد: ما در سازمان جهاد کشاورزی آماده ارائه مشاوره‌های رایگان برای بهره‌برداران بخش کشاورزی اعم از زراعت، باغبانی و دام و طیور برای فعالان این بخش هستیم تا آنها به راحتی از تولید محصول با کیفیت خود صیانت کرده و زمستان سرد را با کمترین تلفات سپری کنند.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل