افزایش 9 درصدی مصرف گاز به دلیل برودت هوا در اردبیل


افزایش 9 درصدی مصرف گاز به دلیل برودت هوا در اردبیل

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: مصرف گاز با توجه به برودت هوا در شهرهای مختلف استان اردبیل تا 9 درصد افزایش یافته است.

سردار اسماعیلی 10 دی ماه در نشست مدیران شرکت گاز استان که به صورت ویدئوکنفرانس در اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به شرایط زمستانی و سردسیر بودن مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل، مصرف گاز در هفته جاری 9 درصد نسبت به مدت مشابه افزایش یافته که انتظار می‌رود با رعایت الگوهای مصرف این شرایط وضعیت کاهشی پیدا کند.
وی تصریح کرد: در صورت تداوم افزایش مصرف گاز احتمال افت فشار و قطعی گاز در برخی از مناطق وجود دارد که از هم اکنون باید شهروندان و مشترکین شرکت گاز نسبت به رعایت الگوهای مصرف و همچنین مراعات اصل بهینه مصرف گاز دقت کرده و به شرایط پایداری گاز کمک کنند.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت:‌ براساس مباحث 19 ساختمان، دمای مطلوب و رفاه در اتاق‌ها 18 تا 21 درجه اعلام شده که هر شهروند با کاهش یک درجه‌ای دمای هوای منزل با کم کردن مصرف وسایل گازسوز می‌تواند به شرایط مناسب و پایدار خدمات‌رسانی شرکت گاز کمک کند.
سردار اسماعیلی افزود: شهروندان باید در هنگام صبح و همچنین شب از لباس ضخیم در منزل استفاده کرده و در صورت نیاز نداشتن در اتاق‌های خالی به خاموشی وسایل گرمایشی در این اتاق‌ها اقدام کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان آذرماه مشترکین شرکت گاز استان بیش از دو میلیارد و 102 میلیون متر مکعب گاز مصرف کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل روند افزایشی را نشان می‌دهد.
اسماعیلی اصلاح الگوی مصرف را از راهبردهای ارزشمند در برون رفت از مشکلات احتمالی برشمرد و اضافه کرد: ضرورت دارد در کنار مشترکان خانگی در ادارات نیز نسبت به تنظیم دمای مناسب پکیچ و سیستم گرمایشی متمرکز اقدامی مناسب انجام داده تا از قطعی گاز در روزهای آینده جلوگیری شود.
وی ادامه داد: همچنان شرکت گاز استان عملیات گازرسانی را به مناطق مختلف روستایی در اولویت قرار داده به طوریکه رشد شش برابری گازرسانی به روستاهای مناطق محروم نظیر خلخال، گرمی و کوثر را شاهد هستیم.
مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل در مورد حذف قبوض کاغذی مشترکین شرکت گاز نیز بیان کرد: تاکنون 90 درصد اطلاعات مشترکین در قالب این طرح جمع‌آوری شده و نسبت به ارسال هزینه گاز مصرفی به صورت آنلاین و پیامکی اقدام کردیم که این کار همچنان در اولویت است.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


از من مپرس