مشارکت 70 درصدی تجار در ثبت سامانه جامع تجارت


مشارکت 70 درصدی تجار در ثبت سامانه جامع تجارت

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: 70 درصد تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان استان اردبیل اطلاعات خود را در سامانه جامع تجارت و انبار ثبت کردند.

رامین صادقی 10 دی در جلسه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت از سال 95 و با طراحی سامانه جامع تجارت و انبار سعی در جمع‌آوری اطلاعات تجار، بازرگانان و تولیدکنندگان دارد تا همه این فعالان با ثبت اطلاعات در سامانه جامع ارائه خدمات خود را به راحتی انجام دهند.
وی تصریح کرد: به دلیل سوءاستفاده برخی از دلالان و واسطه‌گران در این فرآیند، سعی بر این است تا در قالب این سامانه جلوی فعالیت‌های غیرقانونی گرفته شده و تنها افراد مجاز که اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده در فرآیند تهیه، تولید و توزیع قرار گیرند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: در استان اردبیل نیز از سال 96 اجرای این طرح و ثبت اطلاعات در سامانه جامع تجارت و انبار عملیاتی شده و مشارکت خوب تولیدکنندگان و تجار را شاهد هستیم.
صادقی افزود: چنانچه افرادی در این فرآیند حضور پیدا نکرده و ثبت اطلاعات نکنند، از ارائه خدمات اعم از بیمه‌ای، بارنامه و مجوزهای توزیع کالا صادر نخواهد شد و این افراد نمی‌توانند در این مسیر اقداماتی را انجام دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ امیدواریم مابقی تجار، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان نسبت به ثبت اطلاعات اقدام کرده تا کالای انبار شده آنها به عنوان کالای قاچاق محسوب نشود.
صادقی اضافه کرد: سازمان‌های بیمه‌گر موظف شدند تنها به شرکت‌هایی خدمات ارائه دهند که در این سامانه اطلاعات خود را وارد کرده و نسبت به ثبت اطلاعات اقدامات لازم را انجام داده باشند.
وی ادامه داد: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز موظف شده در این فرآیند رصد دقیق اطلاعات و برنامه‌های نظارتی را انجام دهد تا صدور بارنامه برای مجموعه‌های خارج از این سامانه اقدامی انجام نشود.
صادقی بیان کرد:‌ ما در قالب این فرآیند تلاش می‌کنیم تا یک نظارت کاملی را بر مجموعه تولیدی، توزیعی و همچنین صادراتی انجام دهیم تا کالایی خارج از این مجموعه وارد بازار نشده و در دسترس مردم به صورت غیرقانونی قرار نگیرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل اظهار کرد: این موضوع به کنترل قیمت‌ها نیز کمک خواهد کرد تا ما به راحتی بتوانیم در این زمینه نیز اقدامات قانونی با متخلفان را انجام دهیم.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک