نمایشگاه قصه های قرآن در شاهرود افتتاح شد


نمایشگاه قصه های قرآن در شاهرود افتتاح شد

شاهرود - ایرنا - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: نخسین نمایشگاه استانی داستان‌ها و روایات قرآنی به همت 2 بانوی هنرمند شاهرودی در نگارخانه زراب افتتاح شد.

فرشید فلاح روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این مجموعه تصاویر داستان های قرآنی که شامل ۲۴ اثر هنری است با حضور جمعی از مسوولان استان و شهرستانی و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی گشایش یافت.

وی افزود: این ۲۴ اثر داستان زندگی حضرت سلیمان(ع) و ملکه بلقیس که در سوره‌های نمل،انبیاء و سبا آمده را به تصویر کشیده است.

فلاح با بیان اینکه روی تصاویر هیچ توضیح و تفسیری انجام نشده، ابراز داشت: این ۲ بانوی هنرمند قصد دارند تمامی قصه ها و روایات قرآنی را به همین شیوه به تصویر بکشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان ادامه داد: سبک کار تلفیقی از سورئال و بخشی گرته برداری از نقاشی ایرانی و مینیاتور است و همچنین قسمت های زیادی از این کار به شکل قلم‌گیری انجام شده است.

به گفته وی ۲ تابلو ارزشمند از سردار شهید سلیمانی و شهید چمران هم توسط این ۲ بانو به تصویر کشیده شده است.

فلاح با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه هر اندیشه تا در قالب هنر نگنجد، ماندنی نیست، افزود: هنرمندان رسالت بسیار مهمی دارند که اندیشه های الهی از جمله اندیشه شهید سلیمانی را در قالب هنر آورده تا ماندگار شوند.

به گفته وی خط سیر هنری هنرمندان این مجموعه ارزشی بوده و بر گرفته از فطرت انسان که همانا قرآن است به دل می نشیند.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ هدیه دادن مردم به یکدیگر تغییر کند، اظهار داشت: اداره ها و مردم وقتی برای قدردانی از همدیگر هدیه تهیه می کنند باید از دادن هدیه هایی مانند لوازم مصرفی و لوکس پرهیز کرده و به جای آن آثار هنری و کتاب دهند، تا آن هدیه ماندگار شود.

این نمایشگاه به همت بانوان شاهرودی، محبوبه سعیدی و حکیمه سلیمانی در نگارخانه زراب راه اندازی شده است.

بافت گلیم، جاجیم و دست بافته‌های سنتی، نمدمالی، معرق و منبت کاری، قلم زنی و مسگری و سوزن دوزی از جمله دیگر تولیدات صنعتگران شاهرودی است که در سال‌های گذشته توانسته جای خود را در میان آثار دیگر هنرمندان کشور پیدا کند.

یکهزار و ۶۰۰ صنعتگر در بیش از ۴۲ رشته صنایع دستی در شاهرود فعالیت می‌کنند، بیشتر این افراد را بانوانی تشکیل می‌دهند که سرپرست خانوار بوده و گذران زندگی برای آنان در گرو فروش محصولاتی است که روزها و ساعت‌ها برای ساختشان زحمت کشیده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاکید اردوغان بر لزوم مهار رژیم صهیونیستی