ارتش روسیه اولین بالگردهای مدرنیزه شده میل 28 ان ام را تحویل گرفت


ارتش روسیه اولین بالگردهای مدرنیزه شده  میل 28 ان ام را تحویل گرفت

دو بالگرد تهاجمی پروژه ارتقای میل 28 ان ام که اولین بالگردهای ساخته شده در جریان تولید انبوه آنها هستند به نیروهای مسلح روسیه تحویل داده شده است.

به گزارش اسپوتنیک، یک منبع آگاه ضمن اعلام این مطلب گفت: "گواهی های مربوطه برای تحویل بالگردها امضا شده است."

این منبع خاطرنشان کرد هر دو بالگرد میل 28 ان ام قبل از تحویل به ارتش روسیه در یک مرکز نظامی مطالعاتی مورد آزمایش قرار خواهند گرفت. وی افزود: " انتظار می رود انتقال بالگرد ها از کارخانه تولیدی در شهر روستوف روسیه به فرودگاه این مرکز در آینده نزدیک صورت بگیرد."

قرارداد تحویل 98 فروند از جدیدترین بالگردهای تهاجمی میل 28 ان ام به ارتش روسیه تا پایان سال 2027 در تابستان 2019 توسط شرکت هلیکوپتر سازی روسیه و وزارت دفاع روسیه امضا شد.

میل 28 ان ام نسخه به روز شده بالگرد میل 28 ان موسوم به "شکارچی شب" است.

محسوس ترین تفاوت ظاهری بین میل 28 ان ام و نمونه قبلی آن ، شکل کروی ایستگاه رادار است که در بالای پروانه بالگرد قرار دارد. این بالگرد جدید روسی قادر به انجام طیف وسیعی از ماموریت ها از شناسایی و تعیین هدف گرفته تا انهدام اهداف زمینی و هوایی است . زرادخانه میل 28 ان ام شامل طیف وسیعی از موشک های هدایت شونده از جمله موشک های کروز بالگردی جدید" Izdeye 305" است. زره این بالگرد قادر است از خدمه در برابر گلوله های ضد زره ​​ با کالیبر تا 20 میلی متر محافظت کند.

ساخت بالگرد جدید در سال 2009 آغاز شد ، اولین پرواز نمونه اولیه میل 28 ان ام در ژوئیه 2016 انجام شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه روسیه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر