ترامپ کیش و مات می شود


ترامپ کیش و مات می شود

برای اولین بار در کنگره آمریکا جمهوری خواهان و دموکرات ها علیه ترامپ که در انتخابات اخیر شکست خورده است رای دادند.

در حال حاضر ترامپ به خوبی می داند که نادیده گرفتن وتو او برای لایحه دفاعی از سوی کنگره آمریکا توهین بی سابقه ای در حق رئیس جمهوری که در آخرین روزهای دوران حکومت خود به سر می برد است.

مجلس نمایندگان آمریکا دیروز دوشنبه به نادیده گرفتن قانون نقض وتو ی دونالد ترمپ رئیس جمهور آمریکا برای رد کردن لایحه ی دفاعی با مبلغ ۷۴۰ میلیارد دلار با رای اکثریتی که ۲۱۲ نفر آنها از دموکرات ها و ۱۰۹ نفر از جمهوری‌خواهان بودند مخالفت صورت گرفت این ردکردن و عدم تایید وتوی ترامپ بیانگر دودستگی بسیار بزرگ در درون حزب جمهوری خواهان آمریکا در هفته‌های اخیر دوران حکومت ترمپ می باشد.

نتبجه رای‌گیری با ۳۲۲ رای موافق و ۸۷ رای مخالف به پایان رسید و به این ترتیب لایحه دفاعی به دست مجلس سنای آمریکا که جمهوری‌خواهان آن را رهبری می‌کنند افتاد و انتظار می رود که در آخر همین هفته رای گیری نهایی برای این موضوع صورت بگیرد.

آیا پایانی برای فخر فروشی های ترامپ وجود دارد؟

نتیجه‌ی رای‌گیری در واقع ضربه محکمی به دونالد ترامپ بود زیرا که او مرتب از نیروها و قدرت های نظامی موجود در اردوگاه های خود تعریف میکرده و به وجود آنها بسیار امیدوار بود در حالیکه این رای گیری که یک مرحله قبل از رای گیری پایانی در مجلس سنا صورت گرفته بود و از نظر کارشناسان نشانه شکست و شومی برای مرد ثروتمندی که تمامی شرط بندی های خود را باخته و تمامی فرصت های خود را در داخل وخارج از دست داده است.

در صورتی که مجلس سنا که اغلب آن را جمهوری خواهان تشکیل می دهند اعتراض رئیس را رد کند این اولین باری خواهد بود که کنگره آمریکا وتوی رئیس جمهور چهل و پنجم آمریکا را رد کرده است و در این حالت رای گیری یک توهین جدی و غیرقابل برگشت خواهد بود هنگامی که ترامپ در مقابل دو سوم از نمایندگان مجلس قرار خواهد گرفت که در بین آنها ۱۰۰ شخصیت از جمهوری خواهان حضور دارند.

توهینی که در روز دوشنبه برای رئیس جمهور آمریکایی اتفاق افتاد اولین توهین نبود و انتظار می رود که در این هفته آخرین توهین نباشد زیرا که رای گیری نهایی در آخر همین هفته برگزار خواهد شد وگمان می‌رود شکست دیگری در پیش دارد و این آخرین شکست نیز نخواهد بود زیرا بعد از شکست بزرگ در انتخابات ریاست ‌جمهوری و مخصوصاً ترامپ تلاش فراوانی کرد که نتایج انتخابات را زیر سوال ببرد وی نظر داشت که توطئه هایی در نتایج انتخابات صورت گرفته و دلیل شکست وی می باشد. رئیس جمهوری که حکومتش در حال اتمام است امروزه تنهاتر از گذشته و تاثیر و احترام خود را در بین دیگران از دست داده است.

توهین دیگری که برای ترامپ در هفته گذشته اتفاق افتاد امضای مخفیانه بر کمک های اقتصادی ۹۰۰ میلیارد دلاری بود بعد از این که بارها تهدید کرده بود که این پروژه را امضا نخواهد کرد و بعد از آن ادعاهای بسیاری کرد تا این رسوایی را پنهان کند که همگی دروغین بوده و هیچ تاثیری بر دیگران نداشت .

روزنامه "نیویورک پست" که به ترامپ نزدیک و او را تایید می کرد علیه اش نوشت

در یک تغییر بی‌سابقه‌ای روزنامه نیویورک پست یکی از معدود روزنامه هایی بود که ترامپ از آن اظهار رضایت کرده بود دیروز یکشنبه در صفحه اول خود از ترامپ خواست که به این بازی غمناک پایان دهد و به پیروزی جو بایدن اعتراف کند این روزنامه نوشت: ما به خوبی درک می کنیم جناب رئیس‌جمهور که شما عصبی هستید زیرا که شکست خوردید اما ادامه دادن این راه به این وضع یک فاجعه است".

آخرین شانس ترامپ قبل از شروع شکست خورده است.

در تلاش اخیر ترامپ از طرفداران خود خواست در واشنگتن گرد هم بیایند و برای آخرین بار سعی کنند که به کنگره آمریکا برای قبول پیروزی جو بایدن در انتخابات اعتراض کنند تا آن را از تصمیمش باز دارند و پیش بینی می شود که هزاران شخص از طرفداران ترامپ از گروه‌های مختلف به خیابان های پایتخت آمریکا برای تایید سخنان وی در مورد انتخابات و جعل رای های انتخاباتی به طور گسترده شرکت کنند جعلی که از نظر وی دلیل اصلی شکست وی در انتخابات گذشته می باشد.

ترامپ و طرفدارانش تلاش می کنند با آمدن به خیابان ها مایک بنس معاون رئیس جمهور را تحت فشار قرار دهند زیرا که قرار است تا در جلسه تایید نتایج انتخابات وی رئیس جلسه باشد آنان می خواهند که وی تعدادی از از اسناد هیئت های انتخاباتی در ولایت های طرفدار بایدن را رد کند.

و سوالی که در اینجا پیش می‌آید آیا ترامپ و طرفدارانش که قرار است به خیابان ها بیاییند نمی‌دانند که این حرکت هیچ تاثیری نخواهد داشت؟ آیا آنها نمی دانند طبق نظر کارشناسان قانونی مایکل بنس این صلاحیت را ندارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی