جانمایی طرح صحیفه خوانی در رویداد ملی «ایران قوی»


جانمایی طرح صحیفه خوانی در رویداد ملی «ایران قوی»

حجت الاسلام نعمتی قرا به رویداد ملی فهما با عنوان ایران قوی ویژه رقابت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در بستر سامانه بچه های مساجد اشاره کرد و گفت: تلاش داریم صحیفه خوانی یکی از آیتم های این رقابت مسجدی ها شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام «رجب نعمتی قرا» امروز(8دی) در نشست با «محمد اکبر زاده» مسئول بنیاد صحیفه سجادیه در بابل، «عباس زارع» مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و حجت الاسلام «عبدالعلی پوراکبر» از فعالان حوزه صحیفه خوانی با محوریت راه اندازی نهضت صحیفه خوانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد مازندران، اظهار کرد: صحیفه خوانی مظلوم واقع شده و به نوعی مورد غفلت قرار گرفته است.

سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران افزود: صحیفه سجادیه یک گنج مظلوم است کسانی که صحیفه سجادیه را می‌خوانند قرآن را بهتر درک می‌کنند ما وظیفه داریم قرآن و شیعه را با زبان دعا که بین همه ادیان مشترک است معرفی کنیم، چه بسا که دیگران هم در مسیر صراط مستقیم بیایند.

وی با اظهار رضایت مندی از فعالیت برخی از مساجد استان در حوزه صحیفه خوانی، ادامه داد: در استان و سطح کشور در راستای این نهضت قدم‌هایی برداشته شده اما آنگونه که شایسته صحیفه سجادیه است هنوز اقدامات مناسبی انجام نشد. در مازندران پتانسیل خوبی برای انجام کار دلی وجود دارد، امید است با توجه به شبکه گسترده کانون‌های فرهنگی هنری در ۱۱۷۳ مسجد استان، شاهد فعالیت های خوبی در حوزه صحیفه خوانی و ترویج این یادگار ارزشمند امام سجاد(ع) باشیم.

حجت الاسلام نعمتی قرا در بخشی از سخنانش به دغدغه های حجت الاسلام عبدالعلی پوراکبر امام جمعه سابق شهرستان تنکابن درخصوص کم رنگ بودن فعالیت های فرهنگی دینی کانون های مساجد در غرب استان اشاره کرد و گفت: یکی از گلایه‌ها در غرب استان به ویژه تنکابن غیرفعال بودن کانون‌ها است، اما در کنارشان کانون‌های قوی‌ و فعال هم داریم که برنامه‌های استانی و بعضا کشوری را در حوزه فرهنگی برگزار می کنند.

وی به ظرفیت کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی روستای خرماکلا شهرستان قائمشهر در حوزه اقتصادمقاومتی اشاره کرد و افزود: مدیرمسئول این کانون با اجرای طرح هر خانه یک گلخانه برای 40 خانواده این روستا اشتغالزایی کرده و این پروژه ها 2دی ماه با حضور ویدئو کنفرانسی محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی افتتاح شد.

حجت الاسلام نعمتی قرا به رویداد ملی فهما با عنوان ایران قوی ویژه رقابت اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور در بستر سامانه بچه های مساجد اشاره کرد و گفت: تلاش داریم صحیفه خوانی همانند طرح تلاوت نور به عنوان یکی از آیتم های این رقابت بچه های مسجد در طرح ملی ایران قوی جانمایی شود.

وی با بیان اینکه بیش از 27هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور ظرفیت خوبی برای ترویج و نهادینه کردن صحیفه سجادیه محسوب می شوندف اظهار کرد: ائمه جماعات با توجه به محدودیت های کرونایی در برگزاری نماز جماعات محدود عمل می‌کنند، امیدواریم با تزریق واکسن کرونا کشور به حالت عادی برگردد، و ما اقدامات فرهنگی به‌خصوص در بحث صحیفه سجادیه که واقعا مغفول مانده است را به زودی انجام دهیم.

حجت الاسلام نعمتی قرا با بیان اینکه تلاش داریم بحث فعال سازی صحیفه خوانی در مساجد در مناسبت‌های مختلف به ابتکار استان مازندران انجام شود، اظهار امیدواری کرد که کانون های مساجد استان بتوانند طرح صحیفه‌خوانی به شیوه قرائت هفته ای یک بند از فرایض صحیفه سجادیه در مساجد را پیاده سازی کنند.

پایان پیام/286

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مساجد و کانونها

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!