توجه ویژه به مناطق محروم آذربایجان غربی اولویت آموزش و پرورش است


توجه ویژه به مناطق محروم آذربایجان غربی اولویت آموزش و پرورش است

ارومیه- ایرنا- استاندار آذربایجان‌غربی گفت: تداوم آموزش در مناطق محروم و عشایری که فاقد اینترنت هستند و رسیدگی به وضعیت تحصیلی دانش آموزان این مناطق، اولویت پیش روی آموزش و پرورش استان است.

محمدمهدی شهریاری شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به وضعیت زیرساخت های اینترنتی آذربایجان غربی افزود: یک‌هزار و ۷۰۰ روستا از اینترنت پر سرعت برخوردار بوده و ۶۵۰ روستا نیز در دست اقدام است و بقیه روستاها دارای ADCL هستند و از طریق تلفن ثابت می‌توانند به اینترنت متصل شوند.

وی با بیان اینکه ۱۰ درصد از دانش آموزان منطقه در زمینه اتصال به اینترنت مشکل دارند، اضافه کرد: لازم است هرچه سریع‌تر کمیته ویژه ای متشکل از دستگاه های دولتی و مجمع خیرین برای دسترسی آنان به ملزومات آموزشی تشکیل شود.

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: مشکلات آموزشی ایجاد شده به خاطر شیوع ویروس کرونا نباید سیستم آموزشی را از توجه به جذب بازماندگان از تحصیل بازدارد و باید با بهره گیری از راهکارهای تشویقی و حمایتی ضمن حفظ وضعیت موجود نسبت به جذب بازماندگان نیز اقدام کرد.

وی با اشاره به دیدار اخیر خود با وزیر آموزش و پرورش افزود: طبق گفت و گوهای انجام شده کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش آذربایجان غربی جبران می شود.

وی ادامه داد: توسعه فضاهای آموزشی با جدیت دنبال می شود و ۵۰ درصد تعهدات انجام شده در زمینه ایجاد مدارس استثنایی طبق مصوبات سفر ریاست جمهوری باید تا پیش از پایان کار دولت نهایی شود.

مدیر کل آموزش و پروش آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه گفت: ۳۰ درصد از کل محتوای درسی کشوری در ایام بعد از شیوع کرونا در این استان و توسط چهار دبیرخانه ریاضی در دوره ابتدایی، معارف و علوم قرآنی در دوره متوسطه اول، صنایع غذایی و جغرافیا در دوره متوسطه دوم در این استان تولید می شود.

مهین منافی بیان کرد: برای سه ماهه اول سال تحصیلی جاری نیز با فعالیت این دبیرخانه ها محتوای مورد نیاز دانش آموزان و معلمان تهیه و توزیع شده است.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۸۹.۷ درصد از دانش آموزان استان از شبکه شاد استفاده می کنند و مابقی از مدرسه تلویزیونی و یا کلاسهای کم تراکم به شکل حضوری در مناطق سفید روستایی بهره مند هستند و رفع اشکل نیز از طریق توزیع بسته های آموزشی و درسنامه به صورت مستمر ادامه دارد.

آذربایجان غربی دارای ۶۲۵ هزار دانش آموز است که از اسفند سال ۱۳۹۸ در پی شیوع ویروس کرونا از طریق مدرسه تلویزیونی و یا شبکه اموزشی شاد و توزیع درسنامه ها ادامه تحصیل می دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آخرین فرصت استفاده از یارانه جدید و مرحله دوم فجرانه کالابرگ در فروردین 1403