آموزش و پرورش به دنبال پرورش انسان‌هایی با الگوی شهداست


آموزش و پرورش به دنبال پرورش انسان‌هایی با الگوی شهداست

وزیر آموزش و پرورش گفت: نظام تعلیم و تربیت به دنبال پرورش انسان‌هایی است که الگوی آنها شهدا هستند و شهدا باید به عنوان الگو در تاریخ تعلیم و تربیت ایران ثبت شوند.

" محسن حاجی‌میرزایی" ظهر امروز در گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه من امروز به نمایندگی از خیل عظیمی از معلمان، دانش‌آموزان و فرهنگیان به اینجا آمده‌ام، اظهار کرد: آمده‌ام تا از این شهدای بزرگوار که از وجودشان گذشتند و ایثار کردند تا مسیر اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی و کلمه توحید را فراهم کنند، طلب همت کنیم برای پیمودن راهی که آنها طی کردند.

وی با بیان اینکه در فرهنگ دینی ما "شهید" شاهد و حجت بر همه بندگان خداست، افزود: زندگی شهیدان تنها در لحظه شهادت آنها نیست؛ یک حیات ابدی است که نقطه عطف آن به شهادت رسیدن است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهدا برای رسیدن به چنین مرتبه رفیعی که در نزد خداوند شادمان هستند مسیر دشواری را طی کردند، گفت: شهدا برای آرامش مردم جان خود را فدا کردند.

وی با بیان اینکه چنین نقطه عطف باشکوهی محصول یک زندگی باشکوه است ادامه داد: من آمده‌ام که تجدید بیعت کنم و بگویم نظام تعلیم و تربیت در صدد پرورش انسان‌هایی است که الگوی آنها شهدا هستند.

حاجی‌میرزایی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان ما امروز سعادتمندند که در دوره‌ای زندگی می‌کنند که در این دوره شهید سلیمانی قرار داشته و می‌زیسته است، افزود: جایگاه رفیع شهید سلیمانی به راحتی به دست نیامده و این حاصل تلاش است.

وی بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم این الگو را که معرف همه فرهنگیان است در تاریخ تعلیم و تربیت ایران ثبت کنیم و آیندگان راهنمای خوبی را در برابر خود داشته باشند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج