162 میلیارد ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد 


162 میلیارد ریال زکات در کهگیلویه و بویراحمد جمع آوری شد 

یاسوج- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: 162 میلیارد و 220 میلیون ریال زکات از ابتدای امسال تاکنون در این استان جمع آوری شده است. 

قباد مبشری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸۲ میلیارد ریال از این میزان زکات جمع آوری شده در کهگیلویه و بویراحمد شامل واجب، مستحب، عمد، غیرعمد و سادات بوده است.

وی افزود: پرداخت این میزان زکات در کهگیلویه و بویراحمد بیانگر ایمان، تقوا و باورهای دینی مردم کهگیلویه و بویراحمد و همت آنان برای عمل به فرامین الهی و واجبات دینی است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۶۵ درصد زکات جمع آوری شده امسال در این استان برای رفع مسائل و مشکلات نیازمندان استان از جمله در زمینه مسکن، درمان، معیشت و جهیزیه هزینه شده و یا می‌ شود.

مبشری عنوان کرد: ۳۵ درصد مابقی زکات جمع آوری شده سال جاری در کهگیلویه و بویراحمد نیز برای اجرای طرح ‌های عمرانی عام ‌المنفعه هزینه شده و یا خواهد شد.

وی ابراز داشت: تعداد عاملان افتخاری جمع آوری زکات در کهگیلویه و بویراحمد ۵۴۶ نفر و تعداد مؤدیان زکات در این استان نیز چهار هزار و ۷۰۲ نفر است.

مبشری گفت: اهالی ۳۲۸ روستای کهگیلویه و بویراحمد زکات پرداخت می‌ کنند.

زکات بر ۹ چیز شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، گوسفند، گاو و شتر واجب است.

افزون بر ۴۵ هزار خانوار با جمعیتی بیش از ۱۱۴ هزار نفر زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) کهگیلویه و بویراحمد هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا