رویکرد دولت پیشبرد همزمان مدیریت شهری و روستایی است


رویکرد دولت پیشبرد همزمان مدیریت شهری و روستایی است

جیرفت - ایرنا - مدیرکل امور روستایی استانداری کرمان با بیان اینکه رویکرد دولت پیشبرد همزمان مدیریت شهری و روستایی است گفت: در همین راستا توجه ویژه‌ای به مسائل عمرانی روستاها شده است.

به گزارش ایرنا، جواد صادقی روز پنجشنبه در بازدید از روستاهای تاریک‌ماه و اکبرآباد کشاورز از توابع بخش مرکزی قلعه‌گنج که با همراهی رضا حمزه معاون اداره کل روستایی استانداری کرمان و مهدی شهسواری فرماندار قلعه‌گنج انجام شد اظهار داشت: یکی از سیاست‌های نظام و دولت تدبیر و امید این بوده که مدیریت شهری و مدیریت روستایی پا به پای هم پیش بروند.

وی افزود: اجرای طرح‌های عمرانی همچون جدول‌گذاری‌ها، احداث بوستان‌ها و مراکز بهداشتی مردم از جمله اقدامات خوبی بوده که در سطح روستاها انجام شده است.

او تصریح کرد: امسال در استان کرمان بیشتر از ۲۰۰ پروژه عمرانی از محل اعتبارات ارزش افزوده اجرا شد.

صادقی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی در دهیاری‌ها نیز بیان داشت: دهیاری‌ها به سمتی می‌روند که مثل شهرداری‌ها چارت سازمانی داشته باشند و در این خصوص مصوبه دولت را دارند.

وی به تقسیم‌بندی دهیاری‌ها از درجه یک تا درجه ۶ اشاره کرد و گفت: برای اینکه مسائل مالی، فنی و امورات مزایده و مناقصات در قالب قوانین و ضوابط انجام شود، ساماندهی دهیاری‌ها یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت نیروهای دهیاری‌ها به معنای رابطه استخدامی نیست بیان داشت: اما این افراد به عنوان کسانی که پست مالی و فنی دارند،می‌توانند ماندگار شوند و بیمه و حقوق ماهیانه دریافت کنند. البته حقوق و دستمزد این افراد و دهیاری‌ها را اصلاح کردیم و حق الزحمه بیشتر و بهتری نسبت به سال‌های گذشته به این نیروها تعلق می‌گیرد.

مدیرکل امور روستایی استانداری کرمان گفت: دهیاری هم براساس جمعیت و وسعت روستا و روستایی که بیش از یکهزار نفر جمعیت داشته باشد می‌تواند از محل درآمد روستا، حقوق یک دهیار و ۲ کارشناس را تامین کند.

وی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ دهیاری در استان کرمان داریم که درجه‌بندی آن‌ها انجام شده است.

صادقی بیان داشت: از انجا که قلعه‌گنج شهر نمونه اقتصاد مقاومتی بوده، اعتبارات قابل توجهی را برای پروژه‌های عمران روستایی این منطقه در نظر گرفته‌ایم.

وی هدف از سفر به قلعه گنج و بازدید از روستاهای این شهرستان را بررسی و ارزیابی اعتباراتی که در قالب ارزش افزوده در ردیف‌های بودجه‌ای آن توزیع شده است عنوان کرد.

شهرستان قلعه‌گنج در فاصله ۴۲۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022