فرماندار: پاکدشت به بیمارستان تأمین اجتماعی نیاز دارد


فرماندار: پاکدشت به بیمارستان تأمین اجتماعی نیاز دارد

تهران- ایرنا- سرپرست فرمانداری شهرستان پاکدشت گفت: پاکدشت قطب صنعتی استان تهران است که به منظور ارائه خدمات به کارگران، به بیمارستان تأمین اجتماعی نیاز دارد.

مهدی یوسفی جمارانی روز پنجشنبه در جلسه مشترک با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: براساس سرشماری سال ۹۵، پاکدشت نزدیک به ۳۵۱هزار نفر جمعیت دارد که با احتساب صد هزار نفر از اتباع خارجی و شرایط مهاجرپذیری منطقه، در حال حاضر جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر در این شهرستان زندگی می کنند.

وی یادآوری کرد: عمده این جمعیت را قشر کارگر و طبقات متوسط جامعه تشکیل داده‌اند.

یوسفی افزود: پاکدشت از چهار شهرک صنعتی مصوب عباس آباد، خوارزمی، علی آباد و نیز شهرک خصوصی شنزار و ۲ لکه صنعتی با بیش از سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی بزرگ و کوچک برخوردار است که وجود این واحدها نرخ بیکاری در این شهرستان را به ۵.۷ درصد رسانده است.

وی اظهار داشت: در کنار فعالیت‌های صنعتی، شهرستان پاکدشت در تولید محصولات کشاورزی نیز یکی از مناطق پیشرو در کشور محسوب می‌شود که توانسته با تولید سالانه بیش از یک میلیارد عدد گل شاخه بریده، به عنوان پایتخت گل کشور شناخته شود.

سرپرست فرمانداری پاکدشت با اشاره به مشکلات حوزه بهداشت و درمان کارگران گفت: شهرستان پاکدشت بیش از ۲۲۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی دارد که این تعداد، از برخی استان‌های کشور نیز بیشتر است ولی این شهرستان از داشتن بیمارستان تأمین اجتماعی محروم است.

جمارانی افزود: با توجه به شرایط ویژه شهرستان پاکدشت در ارائه خدمات درمانی به کارگران و شهرهای اطراف، در حال حاضر مراکز درمانی موجود پاسخگوی نیاز مردم شریف شهرستان نیست و احداث یک مرکز درمانی یا یک بیمارستان ویژه در راستای ارائه خدمات مطلوب به مجموعه زیر پوشش تامین اجتماعی ضرورت دارد.

سرپرست فرمانداری پاکدشت از اعلام آمادگی برای اختصاص زمین برای احداث بیمارستان تامین اجتماعی در این شهرستان خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با تجهیز و استقرار بیش از پیش پزشکان متخصص در درمانگاه دکتر امانی به زودی شاهد رفع مشکلات جامعه کارگری در حوزه درمان باشیم.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


برای داشتن عمر سالم و طولانی از میوه‌ها و سبزیجات غافل نشوید