کمک 200 میلیارد تومانی مردم و خیران در قالب طرح شهید سلیمانی


کمک 200 میلیارد تومانی مردم و خیران در قالب طرح شهید سلیمانی

مشهد- ایرنا- رییس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: در قالب طرح شهید سلیمانی بیش از 200 میلیارد تومان توسط پایگاه‌های بسیج، خیران، کمک‌های مردمی و هلال ‌احمر جمع‌آوری و در اختیار افراد نیازمند قرار گرفت.

شاهین محمدصادقی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی قوچان در جمع خبرنگاران افزود: طرح شهید سلیمانی طرحی مشترک میان وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفان است که هدف اصلی آن حمله به زنجیره انتقال ویروس کرونا می‌باشد.

وی ادامه داد: شاید یکی از اقدامات مهم در تعطیلات دو هفته‌ای اخیر کمک‌رسانی به افراد نیازمند بود که موجب شد کمتر برای تهیه معاش از خانه خارج شوند.

رییس بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: حدود یک ماه و نیم پیش و هم‌زمان با آغاز این طرح روزانه شاهد از دست دادن ۵۰۰ نفر بر اثر بیماری کووید ۱۹ و ابتلای ۱۴ هزار و ۵۰۰ نفر به این بیماری بودیم که امروز این آمار کاهش چشمگیر داشته است.

وی یکی از دستاوردهای این طرح را هم‌آوایی، هم‌صدایی، همدلی و هماهنگی بین همه دستگاه‌ها در سراسر کشور دانست و افزود: در حال حاضر حدود ۱۶۰ هزار بسیجی در کشور در این طرح مشغول فعالیت هستند که با هماهنگی بهداشت و درمان اقدامات محوله را انجام می‌دهند.

محمدصادقی ادامه داد: یکی دیگر از نتایج طرح شهید سلیمانی کاهش تعداد بستری در ICU و حتی بخش‌های مختلف بیمارستان است.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در خراسان رضوی از ۱۵ آبان ماه با رمز یا علی بن موسی الرضا (ع) گفت: تعداد مرگ‌ومیر هنگام آغاز این طرح در خراسان رضوی روزانه حدود ۵۰ نفر و شاید بیشتر بود اما امروز این آمار به کمتر از ۱۰ نفر رسیده است.

محمدصادقی از کاهش تعداد بستری‌شدگان در این استان خبر داد و افزود: شهید سلیمانی به هیچ پیروزی قانع نبود و تا نهایت پیروزی و سرکوب دشمن پیش می‌رفت لذا امروز هم باید تا نابودی این ویروس و بازگشت به شرایط عادی تلاش کنیم.

قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی