آغاز سال نو میلادی با محدودیت‌های کرونایی


آغاز سال نو میلادی با محدودیت‌های کرونایی

تهران- ایرنا- سال نو میلادی در حالی تا دقایق دیگر آغاز می‌شود که شیوع ویروس کرونا همچنان مانع برگزاری جشن میلیاردها نفر در استقبال از سال جدید در سراسر جهان شده است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، پس از یک سال دشوار که حداقل ۱.۷ میلیون نفر در اثر شیوع بیماری کووید ۱۹ جان خود را از دست داده اند، شیوع جدید ویروس کرونا موجب محدودیت‌های مجدد شده به طوری که مردم مجبورند برنامه‌های آیین آغاز سال نو میلادی را از خانه‌ها دنبال کنند. شهروندان از سیدنی تا رم نمایش آتش بازی و اجراهای زنده را اگر تا کنون به طور کلی لغو نشده باشند به صورت آنلاین از تلویزیون مشاهده خواهند کرد.

طبق روال هر سال، آغاز سال میلادی از کشورهای اقیانوسیه آغاز می‌شود و اگرچه جزایر اقیانوس آرام تا حدودی از شیوع ویروس مرگبار کرونا در امان بودند، اما محدودیت های مرزی، مقررات منع آمد و شد و اعمال قرنطینه ها موجب خواهد شد که شب سال نو ۲۰۲۱ نسبت به سال های گذشته متفاوت‌تر برگزار شود.

در اروپا نیز به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا، رومی ها در کنار یک رویداد دو ساعته با اجرای هنرمندان و نماهای روشن از مکان های نمادین، ​​آتش بازی های بزرگ در سیرک ماکسیموس و استادیوم شهر باستانی آغاز سال نو را به صورت زنده از تلویزیون مشاهده خواهند کرد.

از فرانسه گرفته تا لتونی و برزیل، پلیس و در برخی موارد نیروهای نظامی در صدد هستند تا اطمینان حاصل کنند که مقررات منع رفت و آمد در شب و یا ممنوعیت تجمعات بزرگ رعایت شود.

در شهر لندن نیز سال نو میلادی با اجرای یکی از خوانندگان آمریکایی با ادای احترام به کادر درمانی که جان خود را در یک سال گذشته در زمان شیوع ویروس کرونا از دست داده اند، برگزار خواهد شد.

اما در شهر دبی امارات برخلاف شیوع کرونا انتظار می رود هزاران نفر در مراسم سال نو آتش بازی و نمایش لیزر در برج خلیفه، بلندترین برج جهان شرکت کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چه عواملی باعث می‌شود نتیجه انتخابات آمریکا غیرقابل پیش‌بینی باشد؟