«چهل سال بعد» در انتشارات سروش


 «چهل سال بعد» در انتشارات سروش

چاپ نخست کتاب «چهل سال بعد» گفت‌ و گوهایی درباره انقلاب اسلامی» با مشارکت شبکه رادیویی گفت‌ و گو و با تلاش انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش برنا، اثر حاضر، مشتمل بر مباحث مطرح‌ شده از سوی کارشناسان و صاح‌نظران برنامه فانوس است که در مجموعه ‌ای با عنوان «چهل‌ سال بعد، گفت ‌و گوهایی درباره انقلاب اسلامی» گردآوری شده است. امید می‌ رود این دیدگاه‌ ها و نظرات بتوانند به غنای ادبیات اجتماعی‌ سازی و فهم‌ مشترک همگانی از نظام مسائل کشور بینجامند و برای ارتقای روندهای تصمیم‌گیری و حکمرانی کارآمد نظام جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گیرند. در همین مجال از آقای دکتر محمدباقر خرمشاد، که زحمت نوشتن مقدمة این کتاب را بر عهده گرفتند، تشکر و قدردانی می ‌شود. امیدواریم این اقدام گامی هرچند کوچک برای تثبیت گفتمان انقلاب اسلامی محسوب شود و موردتوجه نخبگان و فرهیختگان کشور قرار گیرد.

در پیش‌گفتار کتاب به قلم یاسر برخورداری، معاون اجتماعی پژوهشکدۀ تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است:

در این پژوهش دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در چهار‌ دهة گذشته در مهم‌ترین حوزه‌ها، مسائل و موضوعات مرتبط با انقلاب اسلامی، بازخوانی و بازتفسیر و در چهار فصل تدوین شده است: فصل نخست به موضوعات و مفاهیم داخلی و نسبت آن‌ها با جمهوری اسلامی ایران پرداخته و یازده موضوع بحران‌های سیاسی، امنیتی، عدالت، هویت و هویت ملی، مردم‌سالاری دینی، وضع نهادهای مدنی، تحزب، زنان، نهاد علم و کارآمدی را بررسی کرده است. این فصل در پی پاسخ به این پرسش‌ها است که انقلاب اسلامی ایران در این حوزه‌ها چه دستاوردهایی داشته و تا چه حد توانسته است موفقیت‌آمیز عمل کند و نقاط قوت و ضعف سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران در این حوزه‌ها چه بوده است؟

در بخشی از کتاب و از قول محمدحسین انتظار، دبیر کمیته راهبردی موسسه تحقیق و توسعه دانشمند، در مورد تهدید استقلال کشور توسط فضای مجازی آمده است:

چین به سادگی اجازه ورود و خروج دیتا را نمی‌داد. ابتدا با گوگل همکاری کرد و با توجه به جمعیت بسیار زیادش گوگل را وادار کرد تا قوانین کشورشان را بپذیرد و سپس آرام آرام شبکه ملی اطلاعات خود را شکل داد.

ما می‌توانستیم در شکل دادن به شبکه اطلاعات ملی پیشرو باشیم و نظام حکمرانی مسقل مجازی خود را به دست بگیریم، اما با کم کاری‌ هایی که در بحث شبکه ملی اطلاعات اتفاق افتاد تا حدی حق پیش‌ دستی خود را از دست دادیم. زیرساخت شبکه ملی اطلاعات می‌ تواند حکمرانی را به داخل کشور منتقل کند؛ یعنی اجازه دهد که ما سیاست‌ها و قوانین و مقررات خود را در فضای مجازی برقرار کنیم.

چاپ نخست این اثر در 178 صفحه رقعی، شمارگان 500 نسخه و با قیمت 4000 تومان توسط انتشارات سروش در اختیار علاقه مندان این حوزه قرار گرفته است.

علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌ توانند از طریق فروشگاه با شمارۀ 88310610 و یا فروشگاه اینترنتی با شماره 66415401 تماس بگیرند. همچنین از طریق اینستاگرام انتشارات سروش به نشانی@soroushpub_com ، واتساپ به شماره 09301949130 و یا با مراجعه به سایت سروش www.soroushpub.com، برای تهیه کتاب اقدام کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین عکس های 00:00 عاشقی با متن های رمانتیک