شهید سلیمانی؛ رمز مقاومت و الگوی مبارزه با استکبار


شهید سلیمانی؛ رمز مقاومت و الگوی مبارزه با استکبار

مهاباد- ایرنا- سردار شهید قاسم سلیمانی به اذعان همه صاحب نظران در طول عمر پربرکت خود، رمز مقاومت و الگوی مبارزه با استکبار جهانی و مستکبران بود و در این راه، در چنین روز سال گذشته جان خود را نیز نثار کرد.

به گزارش ایرنا، یکسال از عروج آسمانی بزرگ مرد ایمان، اخلاص، ایثار، مقاومت و همه خوبی‌ها و زیبایی‌های سردار سرفراز اسلام، انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی می‌گذرد، در این مدت این سردار اسلام بیشتر از گذشته شناخته شد و یاد و خاطره‌های آن بزرگوار در بین مردم جاودانه ماند.

بسیاری از روشنفکران جهان اسلام در این میان در خصوص جایگاه و منزلت سردار شهید قاسم سلیمانی اظهار نظر کردند و همگان بر بزرگ‌منشی، ایثارگری و اسوه اخلاق بودن این سردار اسلام اتفاق نظر داشتند و بر این باور بودند که خدماتی که سردار سلیمانی به جهان اسلام و تفکر مقاومت و مقابله با استکبار کرد بی‌نظیر بود ...

روحانیان و روشنفکران اهل تسنن نیز در هنگام شهادت سردار سلیمانی با انتشار بیانه‌های مختلف این جنایت استکبار را محکوم کردند و خواستار تداوم راه و مکتب سردار سلیمانی و انتقام سخت عاملان این ترور ناجوانمردانه شدند.

امام جمعه مهاباد در این باره گفت: سردار شهید قاسم سلیمانی رمز مقاومت و الگوی مبارزه با استکبار جهانی و مستکبران بود و در این راه این قدر مجاهدت و از خودگذشتگی کرد تا در این راه جان خود را نیز نثار کرد.

ماموستا عبدالاسلام امامی اظهار داشت: سردار قاسم سلیمانی مرد میدان و مقاومت و چهره بارز و متخصص در جغرافیای مظلومیت جهان اسلام بود و تاریخ اسلام تاکنون کمتر مبارزه نستوهی مانند سردار سلیمانی به خود دیده است.

وی افزود: شهید سلیمانی معمار شکست‌های استراتژیک استکبار جهانی در منطقه و مانع اجرای نقشه‌های شوم آنان در خاورمیانه بود و به همین خاطر استکبار جهانی این ریسک را قبول کرد و با وجود مغایرت با قوانین بین‌المللی، سردار سلیمانی را در حالی که در کشوری دیگر (عراق) مهمان بود، به شهادت رساند.

امام جمعه مهاباد گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های بارز سردار شهید سلیمانی، علاوه بر محبوبیت در داخل کشور، مورد اعتماد و باور مسلمانان جهان در کشورهای مختلف از جمله سوریه، فلسطین، لبنان، عراق، یمن و بحرین بود.

مردم اقلیم کردستان عراق در زمان حمله گروه تکفیری داعش به این منطقه هرگز حمایت‌های به موقع سردار سلیمانی و همرزمانش را فراموش نخواهند کرد

وی با اشاره به اینکه سردار شیهد سلیمانی، مجاهدی واقعی در برابر گروه‌های تکفیری وابسته به استکبار جهانی بود افزود: مردم اقلیم کردستان عراق در زمان حمله گروه تکفیری داعش به این منطقه هرگز حمایت‌های به موقع سردار سلیمانی و همرزمانش را فراموش نخواهند کرد.

وی اضافه کرد: اگر این حمایت‌ها به موقع و در زمان مناسب سردار شهید سلیمانی انجام نمی‌شد، اتفاق‌های بسیار ناگواری مانند آنچه در منطقه شنگال روی داد در دیگر شهرهای اقلیم کردستان عراق نیز اتفاق می‌افتاد.

شهید سلیمانی؛ رمز مقاومت و الگوی مبارزه با استکبار

وی اظهار داشت: سردار شهید سلیمانی علاوه بر اینکه شخصیتی نظامی و سابقه حضور در جبهه‌های مختلف از جنگ تحمیلی تا کنون را در در کارنامه داشت اما بسیار فروتن و همواره یار و غمخوار مردم بود.

ماموستا امامی گفت: تاریخ به وجود چنین فرزندان رشیدی افتخار خواهد کرد و دشمنان اسلام سردار شهید سلیمانی و راه و هدف وی را به خوبی می‌شناختند و به همین دلیل، با نقشه‌های شوم و غیرانسانی وی را به درجه رفیع شهادت رساندند.

سرداری انقلابی که تا آخر پای انقلاب ماند

رییس سازمان تبلیغات اسلامی مهاباد گفت: شهید سلیمانی از جمله سردارانی بود که در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی حضور داشت و پس از گذشته چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان پای انقلاب ماند و در این راه مجاهد فی سبیل‌الله بود.

حجت‌الاسلامی یاسر آقامحمدی افزود: در طول این چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی، برخی از یاران انقلاب با نظام جمهوری اسلامی نامهربانی کردند و از صف انقلابیون جدا شدند اما سردار سلیمانی جزو کسانی بود تا آخرین نفس در راه انقلاب و اهدای انقلاب مجاهدت کرد.

وی اضافه کرد: یکی از دیگر ویژگی‌های سردار شهید سلیمانی شجاعت او بود که در عرصه‌های سیاسی، نظامی و حتی اقتصادی شجاعانه رفتار می‌کرد و از کسی بویژه استکبار جهانی هیچ ترس و واهمه‌ای نداشت.

اگر نگاهی هم به وصیت‌نامه سردار سلیمانی کنیم تمام بندهای این وصیت‌نامه نیز حول محور ولایت‌مداری است

رییس سازمان تبلیغات اسلامی مهاباد گفت: از دیگر ویژگی‌های بارز سردار شهید سلیمانی ولایتمداری و داشتن تفکر هدایت جامعه بر مبنای ولایت‌مداری بود، اگر نگاهی هم به وصیت‌نامه سردارکنیم تمام بندهای این وصیت‌نامه نیز حول محور ولایت‌مداری است.

وی اضافه کرد: سردار شهید سلیمانی رافت پدرانه‌ای با فرزندان شهدا داشت و در هر فرصتی که پیدا می‌کرد با خانواده‌ شهدا بویژه شهدای مدافع حرم دیدار و دلجویی می‌کرد و این ویژگی کمتر در بین فرماندهان نظامی وجود دارد.

شهید سلیمانی؛ رمز مقاومت و الگوی مبارزه با استکبار

حجت‌الاسلام آقامحمدی گفت: سردار شهید سلیمانی در طول حیات پربرکت خود، آزادمردانه زیست و با غرور و آزادگی نیز به رویایی واقعی خود که شهادت در راه اسلام بود رسید.

سردار سلیمانی پرچم‌دار آزادیخواهان جهان اسلام بود

سرپرست فرمانداری مهاباد گفت: سردار شهید "قاسم سلیمانی" به واسطه اقدامات خود در کشورهای منطقه به عنوان پرچم‌دار آزادیخواهان جهان اسلام شناخته می‌شد.

عارف خدرلو اظهار داشت: رشادت‌ها و از خودگذشتگی‌های سردار شهید "قاسم سلیمانی" برای مقابله با نفوذ و گسترش گروه تکفیری داعش در منطقه، جهان اسلام را از بحران بزرگی نجات داد و آرامش را به منطقه بازگرداند.

وی اضافه کرد: این گروه تکفیری با تمام توان خود در منطقه در حال گسترش مرزهای خود بودند که سردار شهید "قاسم سلیمانی" به عنوان سد محکمی در مقابل این گروه ایستاد و از پیشروی بیشتر آن در عراق و سوریه جلوگیری و پرچم اسلام را برافراشته نگه داشت.

در دوران وقوع سیل در مناطق جنوبی کشور نیز سردار شهید "قاسم سلیمانی" به همراه نیروهایش وارد عمل شد

سرپرست فرمانداری مهاباد با اشاره به دیگر رشادت‌های سردار سلیمانی گفت: در دوران وقوع سیل در مناطق جنوبی کشور نیز سردار شهید "قاسم سلیمانی" به همراه نیروهایش وارد عمل شد و هرچه در توان داشت برای کمک به سیل‌زدگان و نجات افراد گرفتار در سیل به کار گرفت.

شهید سلیمانی؛ رمز مقاومت و الگوی مبارزه با استکبار

وی افزود: اینک وظیفه ماست که این قهرمان ملی را بیشتر به نسل‌های جوان بشناسانیم و ابعاد شخصیتی این بزرگوار را در محافل و مجالس مختلف بیان کنیم تا نسل‌ جوان در راه دفاع از آرمان‌های انقلاب از راه وی پیروی کنند.

سردار سلیمانی کوه مکارم اخلاق بود

یکی از روزنامه‌نگاران مهابادی گفت: هر چند بسیاری از شهروندان، سردار شهید سلیمانی را به عنوان یک فرمانده نظامی می‌شناسند اما در کنار موفقیت‌های نظامی و سیاسی، ویژگی و شاخصه اصلی سردار سلیمانی اسوه و مکارم اخلاق بود.

رسول گلباخی افزود: سردار شهید سلیمانی با وجود اینکه سرداری بلند پایه بود، رفتاری متواضعانه با همرزمانش داشت و در برخورد با سایر اقشار هم رفتاری دوستانه، برادرانه و پدرانه داشت و به خاطر این رفتارها و خاکی بودن در قلوب مردم جای داشت و از وی به سردار دلها یاد می‌کنند.

علاوه بر مردم ایران و بسیاری از مسلمانان جهان، پیروان دیگر ادیان از جمله مسیحیان، ارامنه و عاشوریان نیز از شهادت سردار سلیمانی متاثر شدند

وی اضافه کرد: به خاطر همین محبویبت بود که در هنگام شهادت آن سردار، علاوه بر مردم ایران و بسیاری از مسلمانان جهان، پیروان دیگر ادیان از جمله مسیحیان، ارامنه و عاشوریان نیز از شهادت وی متاثر شده و به ترور وی اعتراض کردند.

مدیرمسول هفته‌نامه مکریان امروز گفت: زنده نگه داشتن این شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و احیای اهداف و تداوم راهی است که به عنوان یک مکتب باید مدنظر همه اقشار جامعه قرار گیرد که یک رسالت دینی و انقلاب است.

شهید سلیمانی؛ رمز مقاومت و الگوی مبارزه با استکبار

وی اظهار داشت: هر چند اکنون سردار شهید سلیمانی دیگر حضور فیزیکی در بین ما ندارد، اما راه و مکتب وی، عقلانیت و مبارزه طلبی سردار شهید سلیمانی علیه ظلم و استبداد در جان و روح جامعه اسلامی دمیده است.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی که بامداد جمعه اتفاق افتاد در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

پنتاگون وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که دستور این حمله هوایی را دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور صادر کرده بود.

در پی این اقدام تروریستی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ پایگاه آمریکایی "عین‌الاسد" در استان "الانبار" عراق را با چندین موشک هدف قرار داد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط