جزئیاتی دربارۀ «کشتن کابوس‌ها»


جزئیاتی دربارۀ «کشتن کابوس‌ها»

تله‌تئاتر «کشتن کابوس‌ها» که مراحل ضبط آن به‌تازگی در تالار هنر اصفهان به پایان رسیده، دربارۀ ماجرای دلباختگی پسری عراقی و دختری ایرانی، به یکدیگر است.

حبیب نریمانی، کارگردان این تله‌تئاتر به ایسنا می‌گوید: «کشتن کابوس‌ها» به تهیه‌کنندگی رسول هنرمند و بدون حمایت نهادها شکل گرفت. ما سال‌هاست که در گروه تئاتر بیدار با هم همکاری می‌کنیم و دوری از تئاتر برایمان سخت است؛ به همین خاطر هم بعد از شیوع ویروس کرونا ابتدا «آر. تی. پی» را تجربه کردیم و اکنون به سمت تولید تله‌تئاتر رفتیم.

او تأکید می‌کند که «فیلم تئاتر» با «تله‌تئاتر» تفاوت دارد و ادامه می‌دهد: در فیلم تئاتر، تئاتری روی صحنه اجرا می‌شود و چند دوربین آن را ضبط می‌کنند اما ما به این سمت نرفتیم و از همان شیوۀ جهانی «تله‌تئاتر» استفاده کردیم.

این کارگردان، دربارۀ درگاه پخش «کشتن کابوس‌ها» توضیح می‌دهد: صحبت‌هایی با شبکه اصفهان، شبکه دوی سیما و همچنین یکی دو پلتفرم دیگر انجام‌شده و تصمیم نهایی به نظر تهیه‌کننده و سرمایه‌گذار وابسته است.

نریمانی، با اشاره به موضوع این تله‌تئاتر می‌گوید: این اثر با مضمون دفاع مقدس ساخته‌شده اما در زمان حال روایت می‌شود. داستان آن، داستان دختری است که سفری دانشجویی به کربلا دارد و در این مسیر، او و پسری عراقی دلباخته یکدیگر می‌شوند.

او می‌افزاید: گرۀ کار اینجاست که پدر دختر، زخم‌خوردۀ جنگ ایران و عراق است؛ همسرش را در خرمشهر از دست‌داده و خود نیز جانباز اعصاب و روان است به همین خاطر هنوز از بعثی‌ها کینه دارد و این باعث می‌شود که سد راه ازدواج دخترش با پسر عراقی باشد. در تله‌تئاتر «کشتن کابوس‌ها» ما درواقع خاطرات گذشته این پدر را تحلیل و بررسی و وارسی می‌کنیم.

این کارگردان، با اشاره به نام عوامل این تله‌تئاتر اظهار می‌کند: مدیریت فیلم‌برداری این اثر با علی جعفری بود که به‌صورت تک دوربین کار را ضبط کرد. ساقی محمدرضایی به‌عنوان مدیر صدابرداری، پریا زالی به‌عنوان دستیاری کارگردان و هانیه قاسمی به‌عنوان منشی صحنه ما را همراهی می‌کرد و مهدی صادقی نیز طراحی گریم را بر عهده داشت. به‌جز رسول هنرمند، الهام باقری، محمد کربلایی، محدثه رضایی، سارا اشتیاقی، امیر حسین پور، علی عزیزی، علی مهدی زاده و پیمان ابراهیمی نیز در این تله‌تئاتر ایفای نقش کردند چراکه هم من و هم تهیه‌کننده، به نسل نوی تئاتر، نگاهی جدی داریم و خوشبختانه نتیجه این اعتماد را هم در کارهایمان می‌بینیم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اصفهان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 10 فروردین 1403 با معنی و تفسیر دقیق