تجمع های بدون نظارت و مجوز وزارت بهداشت ممنوع است


تجمع های بدون نظارت و مجوز وزارت بهداشت ممنوع است

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان ضمن اظهار نگرانی از دریافت گزارشاتی مبنی بر برگزاری تجمع های غیرضروری در هفته گذشته، گفت: هر تجمعی که بدون نظارت و مجوز وزارت بهداشت برگزار شود، ممنوع بوده و برگزارکننده مراسم به عنوان مجرم به دستگاه قضایی معرفی می‌شود.

فریدون همتی عصر شنبه با اشاره به گزارش ارائه شده در نشست ستاد ملی مدیریت کرونا، با اشاره به آمار مبتلایان و فوتی بیماری آنفولانزا در سال جاری و همسنجی آن با آمارهای سال گذشته، اظهارداشت: سال گذشته در اثر بیماری آنفولانزا ۱۸ نفر جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: درسال جاری با توجه به استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، با کاهش شدید ابتلا به این بیماری روبرو بوده ایم و تنها ۹مورد مثبت آنفولانزا در استان گزارش شده که خوشبختانه هیچ یک از افراد مبتلا فوت نکرده اند.

استاندارهرمزگان با اشاره به کنترل نسبی اپیدمی کرونا، گفت: مردم باید محدودیت‌ها و پروتکل‌ها را شدیدتر از زمانی که وضعیت قرمز یا نارنجی بود رعایت کنند، تا ضمن حفظ ثبات در شرایط فعلی، روند بهبودی شتاب بیشتری پیدا کند.

همتی با بیان اینکه این استان همچنان زرد است، عادی‌انگاری در شرایط فعلی را مضر دانست و افزود: اولویت اصلی ما حفظ این شرایط و ایجاد پایداری در کنترل سیر بیماری است که تحقق آن در گرو همکاری مردم و رعایت محدودیت‌هاست.

محدودیت گروه شغلی سطح چهار در استان اعمال می‌شود

رییس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در هرمزگان با اشاره به افزایش تعداد موارد بستری کرونا در هفته گذشته، گفت: محدودیت رفت و آمد شبانه همچنان پابرجاست و محدودیت‌های گروه شغلی سطح چهار در استان اعمال می‌شود.

وی اضافه کرد: در راستای تحقق شعار «هرمزگان بدون کرونا» نیز قدم بزرگی از سوی مردم و متولیان بهداشتی برداشته شده است.

همتی ضمن اظهارامیدواری برای رسیدن به نقطه مطلوب و کاهش وضعیت ابتلا به کرونا و فوتی ناشی از این بیماری، بیان داشت: همکاری مردم مناطق روستایی و شهری در کاهش شیوع کرونا تأثیرگذار و قابل قدردانی است.

استاندارهرمزگان افزود: مردم باید محدودیت‌ها را شدیدتر از زمانی که وضعیت قرمز یا نارنجی بود رعایت کنند تا ضمن حفظ ثبات در شرایط فعلی، روند بهبودی شتاب بیشتری پیدا کند.

وی همچنین خطاب به فرمانداران و مسوولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، گفت: نظارت بر رعایت پروتکل‌ها باید شدید تر از گذشته باشد و در هر شهرستانی که وضعیت کنترل اپیدمی کرونا از مسیر بهبودی خارج شود، فرماندار و مسوولان دانشگاه باید نسبت به عملکرد خود پاسخگو باشند.

همتی در پایان افزود: رسانه‌ها نقش مهمی در هدایت جامعه و آشناسازی مردم با خطرات بیماری کرونا داشته‌اند و باید همچنان در ایفای این نقش و رسالت مهم یاری‌گر بخش بهداشت و درمان استان باشند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیانیه نتانیاهو علیه ایران