سهم 36 درصدی مجردها از جمعیت استان مرکزی


سهم 36 درصدی مجردها از جمعیت استان مرکزی

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: در سطح استان مرکزی 36 رصد جمعیت مجرد هستند که بیشترین آمار تجرد مربوط به شهرستان تفرش است.

محسن خیرمند روز یکشنبه ۱۴ دی ماه در شورای پیشگیری از وقوع جرم استان مرکزی با اشاره به اینکه استان مرکزی به عنوان پایلوت اجرای سند تسهیل ازدواج جوانان در سطح کشور انتخاب شده اظهار کرد: با توجه به رتبه‌های پایین استان مرکزی در زمینه ازدواج، این استان به عنوان پایلوت کشوری و شهرستان خمین به عنوان پایلوت استانی در بحث سند جامع تسهیل ازدواج جوانان انتخاب شده است.

وی افزود: میزان ازدواج‌ در شهرستان ها و علت عدم ازدواج جوانان تا سن ۳۵ سال در سطح استان بررسی و مشخص شد شهرستان خمین دومین شهرستان در سطح استان از نظر نرخ پایین ازدواج است و آشتیان رتبه نخست را در این خصوص داشت که در نهایت با بررسی های صورت گرفته، خمین به عنوان پایلوت طرح ازدواج آسان انتخاب شد.

سرپرست معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در سال ۹۴ استان مرکزی در زمینه ازدواج از بین ۳۱ استان در جایگاه ۲۴ قرار داشت که این جایگاه در سال گذشته به رتبه ۲۶ رسید، همچنین در شهرستان خمین درصد تغییرات ازدواج در سال ۹۵ منفی ۱۰ درصد بوده که در سال گذشته به منفی ۱۴ درصد رسیده است.

خیرمند ادامه داد: اما قابل توجه است که در ۹ ماهه امسال درصد ازدواج علیرغم شرایط کرونایی، افزایشی بوده است. آمار ازدواج در شهرستان خمین از ۱۰۵۷ نفر در سال ۹۴ به ۶۳۷ نفر در سال ۹۸ رسیده، اما این آمار از ۴۷۳ نفر در ۹ ماهه سال گذشته به ۵۱۹ نفر در ۹ ماهه سال جاری با ۹.۷ درصد تغییرات رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی موافقت کرده پنج درصد بودجه خمین نسبت به سنوات گذشته بیشتر لحاظ شود تا این قانون و اقدامات آن اجرایی شود. ۳۶ واحد مسکونی در خمین که قبلا زمین آن تهیه شده بود به جوانان در شرف ازدواج اختصاص داده شد، همچنین خیرین استان متعهد شده اند که حداقل ۵۰۰ میلیون تومان از ظرفیت استان را برای این مهم تخصیص دهند. سپاه استان و سایر دستگاه‌های مرتبط نیز در این راستا آمادگی خود را در زمینه های مختلف اعلام کرده‌اند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


همسر علی ضیا را می شناسید ؟! / حدس بزنید کیست ! + بیوگرافی و عکس عاشقانه!