برنامه‌های فرهنگی با هدف شناسایی مکتب شهید سلیمانی در شهرری برگزار شد


برنامه‌های فرهنگی با هدف شناسایی مکتب شهید سلیمانی در شهرری برگزار شد

شهرری - ایرنا - به منظور برپایی هرچه باشکوهتر مراسم سالروز شهادت سردار دل‌ها و با هدف ترویج و شناساندن مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی ویژه برنامه‌های فرهنگی با عنوان مرد میدان متناسب با این ایام در شهرری اجرا شد.

روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری روز یکشنبه اعلام کرد: ویژه برنامه های گرامیداشت اولین سالروز شهادت سردار سلیمانی با عنوان "مرد میدان" در این منطقه اجرا شد.

شهردار منطقه ۲۰ تهران - شهرری در این رابطه گفت: این برنامه ها با هدف تبیین شخصیت و شیوه زندگی شهید سپهبد سلیمانی، با رعایت شیوهنامه های بهداشتی و با استفاده از ظرفیت نهادها، مساجد، پایگاه های بسیج و سازمان های مردم نهاد اجرا شد.

فرهاد افشار؛ فضاسازی محیطی، برگزاری نمایشگاه فرهنگی سردار دلها در ساختمان مرکزی شهرداری این منطقه، برگزاری مسابقه دلنوشته به سردار دلها در سرای محلات، اجرای رزمایش طرح مومنانه و اهدای کمک های نقدی و غیرنقدی به خانواده های بی بضاعت، برپایی ایستگاه فرهنگی در میادین اصلی و برپائی غرفه خودرو نویسی و چاپ کلیشه خودرو ویژه شهروندان را از جمله اقدامات انجام شده در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگهداشتن یاد و خاطره این شهید عنوان کرد.

وی با بیان اینکه این ویژه برنامه ها با هماهنگی معاونت اجتماعی فرهنگی و حوزه بسیج شهرداری منطقه ۲۰ تهران - شهرری برگزار شد؛ اظهار داشت: برگزاری مراسم عزاداری در مقابل ساختمان مرکزی منطقه، تهیه و توزیع بیش از ۱۰ هزار کارت پستال از شخصیت و زندگی سردار دل ها، پخش کلیپ های متناسب با این ایام در سطح منطقه، توزیع و نصب پوستر و برچسب با مضامین شهدای مقاومت بر روی خودروهای کارکنان و مراجعان به شهرداری پویش ختم قرآن، ختم صلوات و فاتحه‌خوانی در صفحات مجازی، فراخوان طراحی پوستر و دل نوشته از دیگر اقدامات انجام شده به همین مناسبت بود.

این مسئول همچنین، برپایی همایش مرد میدان و یادواره شهدا ویژه بزرگداشت سردار سلیمانی و شهید مدافع حرم وحید زمانی‌نیا، تولید پادکست، برگزاری مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی با موضوع سردار سلیمانی، کارگاه ترسیم چهره شهید مقاومت و مسابقه پیامکی را از جمله اقدامات برای بزرگداشت یاد و خاطره این شهید برشمرد.

منطقه ۲۰ (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و ۲ ناحیه خارج محدوده و ۲۱ محله است.

به گزارش ایرنا، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران و ابومهدی المهندس معاون سازمان الحشد الشعبی عراق به همراه ۸ نفر بامداد جمعه ۱۳ دی ۹۸ در مسیر فرودگاه بغداد در اقدام تروریستی کاخ سفید و به دستور «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا و با شلیک از پهپادهای ارتش این کشور به شهادت رسیدند.

بر اساس اعلام نیروی قدس سپاه، در این حمله تروریستی که بامداد جمعه اتفاق افتاد در مجموع ۱۰ نفر شهید شدند، سردار سرتیپ پاسدار حسین جعفری‌نیا، سرهنگ پاسدار شهرود مظفری‌نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی و سروان پاسدار وحید زمانی‌نیا از شهدای همراه سردار سلیمانی بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل