شمار بستری‌های کرونایی در زنجان به یک چهارم کاهش یافت


شمار بستری‌های کرونایی در زنجان به یک چهارم کاهش یافت

زنجان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: در زمان حاضر شمار بسترهای کرونایی در این استان به حدود 25درصد شرایط پیک کاهش پیدا کرده و در این شرایط مدیریت و خدمات رسانی به این بیماران بهتر شده است.

دکتر علیرضا آرمانی کیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در زمان حاضر رده سنی ابتلا به کرونا در استان نسبت به موج های قبلی کاهش یافته، اما در رنج سنی میزان مرگ و میرها تغییر چندانی رخ نداده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص محدودیت‌های اعمال شده در زنجان با وجود کاهش آمار بستری‌های کرونایی اضافه کرد: در مورد لغو محدودیت‌ها باید ۲ ماه منتظر ماند تا در صورتی که فوتی ناشی از کرونا نداشته باشیم، در آن صورت می‌توان گفت در عمل ویروس کنترل شده است که در این حالت می‌توان محدودیت ها را لغو کرد.

آرمانی کیان افزود: اگر محدودیت‌ها اعمال نمی‌شد در زمان حاضر فاجعه کرونایی رخ می داد و در واقع می توان گفت اعمال محدودیت‌های شدید منجر به وضعیت بهتر فعلی شده و فرصتی برای کادر درمانی برای بازیابی وضعیت‌ فراهم کرده است.

این مسوول ادامه داد: رنگ‌بندی شهرها به لحاظ وضعیت کرونایی هر هفته به‌روز رسانی می‌شود که یکی از آیتم‌های مهم آن میزان مرگ و میر است که به طور یقین کاهش آمارها در این بخش تاثیر قابل توجهی در تغییر رنگ شهرهای استان دارد.

وی، با اشاره به اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشت همچنان مهمترین مبحث مورد تاکید سازمان جهانی بهداشت در مورد ویروس کرونا است گفت: ساده‌انگاری و عادی‌سازی وضعیت کرونایی بزرگترین اشتباه عموم در روزهای درگیری با این بیماری است که می‌تواند چالش هایی را ایجاد کند.

این مسوول خاطرنشان کرد: بر این اساس توصیه سازمان جهانی بهداشت بر حفظ اتحاد در رعایت پروتکل‌های بهداشتی است که در این خصوص رسانه‌ها با فرهنگ‌سازی می‌توانند تاثیر بسزایی داشته باشند.

به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان، ۱۸ هزار و ۳۶۹ نفر بستری تجمعی کرونایی های استان از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون در استان را تشکیل می دهد که از این تعداد ۱۱ مورد بستری روز گذشته را شامل می شود.

وی خاطرنشان کرد: شمار فوتی های کرونایی استان نیز از ابتدای بروز بیماری به عدد یکهزار و ۱۰۱ نفر رسیده که یک مورد فوتی جزء آمار روز گذشتته است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید