نقاشی کودکان بیش فعال چطور هنرمندش کنیم؟


نقاشی کودکان بیش فعال چطور هنرمندش کنیم؟

نقاشی کودکان بیش فعال می‌تواند از حالات درونی آنها خبرهای مهمی بدهد. دنیای درونی و خواسته‌های فرزندتان با هنر نقاشی می‌تواند به صورت واقعی به شما نمایش داده شود. می‌توان با کمک یک متخصص با تجربه تمام مشکلاتی از قبیل نا سازگاری، بیماری و حتی شغل مورد علاقه کودک را از تفسیر نقاشی متوجه شد.

نقاشی کودکان بیش فعال موضوعی است که باید درباره‌اش اطلاعات کافی داشته باشید. یادتان نرودکارهای ساده مانند پوشیدن لباس یا حتی صبحانه خوردن، می‌تواند برای کودک بیش فعال سخت باشدو در روند درمان ADHD، متخصص به کودک کمک می‌کند که افکار درهم خود را نظم دهد؛ بتواند آنها را بیان کند و درگیر انتقال خواسته‌ها و دنیای درون ذهنش نباشد. یکی از این روش‌های موثر درمانی برای بیش فعالی، نقاشی کشیدن است.

نقاشی کودکان بیش فعال چطور هنرمندش کنیم؟

نقاشی کودکان بیش فعال چه فوایدی دارد؟

همان ‌طور که اشاره کردیم کودکان بیش‌ فعال نیاز دارند به نوعی حالات و احساسات خود را بیان کنند اما به زبان آوردن این خواسته‌ها برای‌شان راحت نیست. در چنین مواردی علم روانشناسی به کمک کودکان بیش فعال آمده است. آنها در قالب یک بوم نقاشی می‌توانند هر آنچه در ذهن و جان‌شان می‌گذرد را انتقال دهند. هنردرمانی برای بیش فعالی یک روش شناخته شده و موثر است که تنظیم ذهن و احساس کودک کمک می‌کند. در ادامه درباره نقاشی کودکان بیش فعال بیشتر توضیح می‌دهیم تا این روش موثر برای شما بهتر معنی شود.

تاثیر نقاشی بر کودکان بیش فعال

هنر درمانی یک روش درمان جایگزین برای درمان بیش فعالی است. بچه‌ها می‌توانند با هر وسیله نقاشی که دوست دارند؛ هم مهارت و فن بیاموزند. هم احساسات درونی پرتلاطم خود را به دنیای واقعی وارد کنند و آرام بگیرند.

مطلب پیشنهادی: کودک بیش فعال باید چه مهارت‌هایی را بیاموزد؟

نقاشی کودکان بیش فعال چطور هنرمندش کنیم؟

لوازم نقاشی کودکان بیش فعال

برای هنر درمانی ADHD می‌توانن کلی وسبله به کار برد. ببینید فرزند شما کدام را دوست دارد؟

مداد رنگی ماژیک پاستل گواش خاک رس رنگ آکریلیک

یادتان باشد هنر و خلاقیت به خودش نوعی درمان است.که آرامش و سلامتی را در وجود کودک بیش فعال برقرار می‌سازد.

فواید اصلی نقاشی کودکان بیش فعال چیست؟

تحقیقات نشان داده که اگر به فرزند بیش فعال خود نقاشی کشیدن را بیاموزید؛ به مرور این اثرات مثبت را در او می‌بینید.

بهبود درد حس رفاه و آرامش افزایش کیفیت زندگی

مطلب پیشنهادی: چه غذایی برای کودکان بیش فعال مفید است؟

نقاشی کودکان بیش فعال چطور هنرمندش کنیم؟

تفسیر نقاشی کودکان بیش فعال


فوگل توضیح می دهد: "هنر درمانی بسیار شبیه روانشناسی است." حتی انتخاب بین مداد و رنگ نیز تجربه درمانی کاملاً متفاوتی را برای بیماران فراهم می کند. وی می گوید: "مواد هنری خود دارای خصوصیات خاصی هستند که می توانند مقادیر متفاوتی از ساختار خارج از شخص را به فرد بدهند." "کنترل مواد ساختاریاکتر راحت تر است ، یک مداد دارای یک نقطه ظریف است ، که به کاربر کنترل داخلی زیادی می دهد. به افراد کمک می کند تا آن را جمع کنند و احساس تکانه کمتری می کنند. برای افرادی که از نظر رفتاری یا احساسی احساس کنترل نمی کنند ، شما می تواند به آنها کمک کند تا بیشتر در کنار هم باشند. "

رنگ ها ، پاستل ها و خاک رس ها ساختار کمتری دارند ، کنترل آنها از نظر فیزیکی چالش برانگیزتر است و کاملاً نامرتب است. فوگل می گوید: "این چیزهای نامرتب در واقع باعث از بین رفتن کنترل های داخلی افراد می شود ، و گاهی اوقات شما می خواهید اگر می خواهید احساسات خود را جستجو کنید یا مفاهیم و آسیب ها را جستجو کنید."

یک هنر درمانگر ماهر لازم است تا در زمینه شناسایی مسائل و استفاده از هنر برای کمک به آموزش مهارت های کنار آمدن با مردم کار کند. فوگل تأکید می کند: "هنر به خودی خود بسیار تقویت کننده سلامتی است ، اما تا زمانی که در متن یک رابطه نباشد ، درمانی نمی شود."

مطلب پیشنهادی: ورزش‌های مناسب برای کودک بیش فعال چیست؟

نقاشی کودکان بیش فعال چطور هنرمندش کنیم؟

آموزش نقاشی به کودکان بیش فعال

درمان های بیش فعالی ADHD مانند هنر درمانی برای افراد مبتلا به ADHD در سطوح مختلف مفید است زیرا به شما کمک می کند بسیاری از موضوعات اصلی ناشی از ADHD را برطرف کنید. فوگل می گوید: هنر درمانی می تواند به شما کمک کند تا از پس کنش ، تصمیم گیری ، کنار آمدن ، تعیین توالی ، انعطاف پذیری و مهارت های اجتماعی برآیید و می تواند به افزایش عزت نفس کمک کند. این یک تجربه حسی را فراهم می کند که می تواند به شما کمک کند احساس اطمینان و کنترل بیشتری داشته باشید. وی می گوید: "کودکان مبتلا به ADHD می توانند احساس کنترل کنند زیرا رفتارها و عادات آنها از کنترل آنها خارج شده است." "در هنر درمانی ، شما می توانید روی کنترل خود کار کنید. اگر به کودک از نظر استراتژیک چیزی مانند رنگ بدهید ، این یک آشفتگی بزرگ است. می توانید بپرسید ،" چگونه این اتفاق افتاد؟ دفعه دیگر به طور متفاوتی چه کاری انجام می دهید تا پروژه شما بهتر ارائه می شود؟ "

فاگل از هنر برای ترغیب بچه ها به توقف و فکر کردن در مورد پیش بینی عواقب و علت و معلول استفاده می کند. درک توالی و عواقب به طور معمول ضعف های عمده در افراد مبتلا به ADHD است.

Diane Safran ، MS ، ATR-BC ، LMFT ، یک درمانگر هنری دارای مجوز هیئت مدیره ، نویسنده Art Art and AD / HD: رویکردهای تشخیصی و درمانی ، و همچنین توضیح می دهد: "کودکان مبتلا به ADHD به دلیل حواس پرتی خود به ترتیب فکر نمی کنند." بنیانگذار موسسه اختلالات نقص توجه در وستپورت ، کنتیکت. هنر می تواند به بچه ها کمک کند تا در انجام وظیفه متمرکز بمانند و مراحل منطقی بعدی را بهتر درک کنند. او می گوید: "با ارائه فرصتی به آنها برای ترسیم چیزی ، بلافاصله ساختار ایجاد می کنید."

در پایان

اگر فواید نقاشی کشیدن برای کودکان بیش فعال قانع‌تان کرده که راهی برای کمک به بیماران ADHD وجود دارد؛ می‌توانید سری به کلینیک نی‌نی‌بان بزنید؛ اینجا کلینیک پزشک و روانشناس برای کمک به شما آماده خدمت هستند. درباره جزئیات درمان و مراقبت از بچه‌های بیش فعال نیز از ما سوال بپرسید تا یک تبادل نظر موثر ایجاد کنیم.

مطالب پیشنهادی:

آیا بچه من بیش فعال است؟ چطور بفهمم؟

رژیم غذایی موثر برای بهبود کودک بیش فعال

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سلامت مادر و نوزاد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد